Ledig stilling

Tønsberg kommune

2 x 100% Vernepleier

Offentlig forvaltning

Er du vernepleier og vil være med på å starte opp et nyt botiltak med PAS som faglig rammeverk? Da er du kanskje den vi søker etter. 

Tre av våre tjenestemottakere skal flytte i eget hjem, sentralt på Revetal. De har behov for tjenester med høy grad av faglig kvalitet. Vi søker deg som vernepleier med stor interesse for mennesker med utviklingshemming, og Positiv atferdsstøtte. Tiltaksarbeidet og tjenesteutøvelsen vil ha et personsentrert og mestringsorientert fokus gjennom et forutsigbart, tydelig og trygt hverdagsliv. Stabilitet og struktur er viktig, men også lekenhet, humor og musikk. Steg for steg vil ferdigheter og rutiner komme på plass, og livskvalitet bevares og kanskje økes. 

Spørsmålet "Hva er det gode liv for deg?" er det stabile bakteppet for den daglige vurderingen i tjenesteytelsen. I dette arbeidsmiljøet vektlegges mestring, verdibaserte- og personsentrerte holdninger overfor tjenestemottaker og tjenesteyter. 

Arbeidet vil foregå på dag, kveld og hver 3. helg, men vi ser også på muligheten for å jobbe langvakter med litt alternative turnuser. Oppstart vil være etter avtale, og det søkes etter 2 x 100% stillinger som vernepleier. Nyutdannede og evnt annen 3-årig høgskole/universitetsutdanning med relevant kompetanse/erfaring er velkommen til å søke. 

 

Hovedarbeidsoppgaver

  • Tjenester i direkte samhandling med tjenestemottaker etter gjeldende vedtak
  • Ansvar for utforming og evaluering av tiltaksplaner
  • Jevnlig veiledning fra faglig rådgiver
  • Pleie og omsorg
  • Medikamentansvar
  • Målrettet miljøarbeid etter atferdsanalytiske prinsipper og Positiv atferdsstøtte
  • Veileding og opplæring av medarbeidere
  • Dokumentasjon i Cosdoc
  • Personsentrert fokus i tiltaksarbeid med vekt på mestring gjennom aktiv støtte innenfor forutsigbare rammer
  • Tett samarbeid med pårørende
  • Ansvar for å holde seg oppdatert knyttet til fag, lovverk og myndighetskrav

Kvalifikasjonskrav

  • Autorisert vernepleier. Annen relevant 3-årig høgskole/universitetsutdannelse med relevant kompetanse og erfaring vil også vurderes
  • Kompetanse innen utviklingshemming
  • Autismekompetanse
  • Digitale ferdigheter 
  • Språkkrav tilsvarende B2
  • Førerkort kl.B
  • Gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 mnd.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kompetanse innen Positiv atferssstøtte
  • Atferdsanalytisk kompetanse
  • Gjerne bakgrunn fra EIBI
  • Erfaring med HOL kap. 9
  • Erfaring med epilepsi
  • Kollegaveiledning
  • Erfaring innen kommunehelsetjenesten og arbeid etter vedtak
  • Kjennskap til Gat og CosDoc
  • Kjennskap til CRPD og den nasjonale veilederen
  • Erfaring med brukermedvirkning og pårørendesamarbeid
  • Erfaring med-, og interesse for velferdsteknologi

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe strukturert og systematisk
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Løsningsorientert, ansvarsfull og selvstendig
  • Lojalitet til retningslinjer og bestemmelser
  • Evne til å identifisere og løse faglige problemstillinger
  • Utøve et godt medarbeiderskap 
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • 100% fast stilling
  • Systematisk og jevnlig faglig veiledning. Få være med på implementering av Positiv atferdsstøtte som faglig rammeverk i hele boligvirksomheten
  • En spennende, meningsfull og lærerik arbeidshverdag
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale, fra minimum 8 års ansiennitet
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • IA-bedrift
  • Spennende faglig utfordringer 
  • Velferdsgoder som: gunstig avtale med treningssenter og gunstig leie av hytte/fritidssted

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost