Företag
Namsos kommuneAnsökningstiden
19.07.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
7801, NAMSOS
NAMSOS
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5219318Se här för andra jobb från Namsos kommune
- Uppdaterad 03.06.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Namsos kommune
100 % fast stilling som Rådgiver anskaffelser
Offentlig forvaltning
Vi ønsker oss en utadvendt medarbeider med kremmerinstinkt, samtidig som du må kunne sette deg inn i kommunens strategiske mål og politiske føringer. Du liker å opparbeide deg markedskunnskap med tanke på å sikre gode anskaffelsesprosesser og resultater. Evne til å bygge relasjoner og kommunisere på alle nivåer vil bli vektlagt.
Stillingen er en nyopprettet stilling som inngår som del av økonomiavdelingen med 5 årsverk. Som rådgiver vil du jobbe både strategisk og operasjonelt med anskaffelser. Du vil jobbe med planlegging, gjennomføring og oppfølging av både enkeltkontrakter og større rammeavtaler. Om du blir kollegaen vår, vil du jobbe i skjæringspunktet mellom økonomi, jus og organisasjon og få et spesielt ansvar for å utvikle anskaffelser som et strategisk verktøy for kommunen. Anskaffelser er en viktig nøkkel for å sikre effektiv ressursbruk av offentlige midler og samtidig nå kommunens mål innen klima, miljø og bærekraft.
Vi legger stor vekt på utvikling og trivsel blant våre medarbeidere, og det er derfor viktig at du er engasjert, ser verdien av gode anskaffelsesprosesser og søker utviklingsmuligheter.
Arbeidsoppgaver- Lede anskaffelsesprosesser, inngå rammeavtaler, planlegge og gjennomføre store og små anskaffelser
- Oppfølging av eksisterende kontrakter, rammeavtaler, og leverandører
- Sikre at kommunenes anskaffelser gjennomføres og etterleves i tråd med lov og forskrift om offentlige anskaffelser, og er i henhold til interne rutiner og mål.
- Bidra til videreutvikling og forbedringer av rutiner, prosedyrer og maler på anskaffelsesområdet
- Gi råd og støtte til andre som gjennomfører anskaffelser i kommunen
- Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved videreutvikling av anskaffelsesområdet og innenfor økonomiavdelingens arbeidsområde.
- Utdanning på høyskolenivå, minimum bachelor innen fagområdene innkjøp, logistikk, økonomi, jus eller kontraktshåndtering.
- Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Kunnskap og erfaring med utviklings- og endringsprosesser.
- Gode IKT-kunnskaper
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk.
- Ønskelig med erfaring og kompetanse innenfor regelverket for offentlige anskaffelser.
- Du er samarbeids- og løsningsorientert
- Du har god serviceinnstilling, er selvstendig og tar initiativ
- Du er utviklingsorientert og motiverende med god gjennomføringsevne
- Du er nøyaktig, systematisk og ansvarsbevisst
- Du må trives med å håndtere mange og ulike oppgaver i et hektisk miljø
- Mulighet for å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag
- Spennende, utfordrende og varierte oppgaver i et tverrfaglig team
- En fleksibel hverdag med mulighet til å påvirke egne arbeidsoppgaver
- Et sterkt fagmiljø med gode kolleger
- Vi legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke - uavhengig av alder, kjønn funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
- Som kommunalt ansatt har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje, samt gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Lønn etter tariff/avtale
Søkere må regne å bli innkalt til intervju, og personlige egenskaper vil bli vektlagt ved utvelgelsen.
Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.
For alle stillinger gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetslovens 25-2. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes. Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidsparnere og organisatorisk plassering. Søkere som mener å ha fortrinn av stilling, bes opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1
Det tas forbehold om fortrinnsrett for interne søkere jfr. arbeidsmiljøloven § 14.3 / hovedtariffavtalen kap 1 § 2.3.
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Innbyggertorget Namsos kommune 74 21 71 00.
Er dette en jobb å flytte til? Bor du ikke i Namsos kommune, men tenker at denne jobben jammen hørtes spennende ut? Da kan du besøke oss her først – velkommen! Velkommen til Namsos kommune (video på YouTube) Namsos kommune på Facebook Namsos kommunes hjemmeside Du finner oss også på Instagram og Snap. Eller kanskje du bare like godt skal ta turen og besøke oss?Företag
Namsos kommuneAnsökningstiden
19.07.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
7801, NAMSOS
NAMSOS
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5219318Se här för andra jobb från Namsos kommune
- Uppdaterad 03.06.2023