Ledig stilling

Færder kommune

100% fast stilling i barneverntjenesten som kontaktperson i avdeling tiltak

Offentlig forvaltning

Færder barneverntjeneste har 45 ansatte og er organisert med 4 avdelinger (mottak/undersøkelse/spe- og småbarn, tiltak, omsorg, ettervern og enslige mindreårige). Avdeling tiltak har ansvar for hjelpetiltak for barn i alderen 6-18 år. Avdelingen består av 6 kontaktpersoner, 4 familieveiledere, 3 miljøterapeuter og en familierådskoordinator. Vi jobber tett sammen i team i avdelingen.

Barn og foreldre er våre viktigste samarbeidspartnere i utformingen av tiltak. Tiltakene skreddersys og vi er opptatt av at hjelpetiltakene oppleves som nyttig og endrende for barn, ungdom og familier. Våre verdier er Åpenhet, Kjærlighet, Ydmykhet og Samarbeid i møte med barn og familier. Tiltakene er direkte rettet mot barn og foreldre. I tillegg har vi et utstrakt samarbeid med barnets nettverk og andre hjelpeinstanser. Vi er opptatt av at barnet skal ha best mulig oppvekstvilkår og oppleve trivsel og mestring hjemme, på skolen og i fritiden. Alle tiltak utføres på bakgrunn av vedtak fattet etter lov om barnevern. 

Færder barneverntjeneste har over år satset på kompetanseutvikling hos alle ansatte.  Vi har i dag ett kollegafelleskap med solid og bred fagkompetanse. Vi søker deg som vil være endel av dette miljøet og som kan være med på fortsatt å styrke tjenesten.  Vi har egne lokale barnevernsproffer og en erfaringsgruppe for foreldre, som er viktige bidragsytere i utvikling av tjenesten. 

Barneverntjenesten har tett samarbeid med de andre hjelpetjenestene for barn og unge i kommunen og Færderhuset som er en forebyggende enhet. 

 Som kontaktperson i avdeling tiltak vil dine arbeidsoppgaver være

  • saksbehandling etter barnevernloven, vedtak, planer og oppfølgingsarbeid
  • samtaler og tett kontakt med barn, foreldre og andre viktige rundt barnet
  • selvstendig veiledning og endringsarbeid i familier
  • jobbe tett i team med familieveileder og miljøterapeut i familier med omfattende eller sammensatte utfordringer
  • samarbeide med andre instanser og lede tverrfaglige team
  • være kommunens representant i saker for nemnd og rett
  • være bidragsyter i faglig utviklingsarbeid i tjenesten

 

Kvalifikasjoner:

  • Barnevernspedagog eller sosionom. Annen relevant høyskoleutdanning kan vurderes dersom søker har erfaring fra barnevernarbeid.
  • Erfaring fra 1. linje barnevernarbeid er ønskelig.
  • Relevant videreutdanning er ønskelig.
  • Du må være opptatt av barns medvirkning og ha holdninger som representerer dette.
  • Du må være ærlig og åpen i møte med barn. Å  vise kjærlighet, ydmykhet og ha  en samarbeidende innstiling i arbeid med barn og deres foreldre er en forutsetning.
  • Kreativ, nysgjerrig, nytenkende, fleksibel, løsningsorientert og stor arbeidskapasitet vil være en fordel.
  • Strukturert og selvstendig
  • Gode samarbeidsevner
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk er nødvendig

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Sammensetning i avdelingen vil ha betydning for valg av kandidater til stillingen.

Vi tilbyr:

  • Dyktige kollegaer
  • Humørfylt og støttende arbeidsmiljø
  • Spennende  og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gruppeveiledning fra ekstern veileder
  • Muligheter til faglig utvikling
  • Fleksitid

 

Noe ettermiddags/kveldsarbeid må påregnes.

Vi har noen tjenestebiler, men pga kapasitet er det ønskelig at søker kan disponere egen bil enkelte dager.

Politiattest fremlegges ved ansettelse.

 

Nærmere opplysninger kontakt:
Avdelingsleder Merete R. Schrøder tlf 40914458  merete.rosland.schroder@faerder.kommune.no 
Barnevernleder Lina Aatif tlf 46819354 lina.aatif@faerder.kommune.no