Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Virksomhetsleder Tjenestekontor og forvaltning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du klar for fremtidens utfordringer?

Vi utfordres til å tenke nytt og smart i tildeling av både tjenester og bolig. Kommunale helse- og omsorgstjenester er i stor vekst, samtidig som det økonomiske handlingsrommet til kommunen blir mindre. Dette gjelder i Holmestrand som i mange norske kommuner.

Holmestrand kommune jobber med helhetlige planer for området helse og velferd, og vi har stort fokus på å dreie innsatsen fra de mest inngripende tjenestene til mer lavterskel og helsefremmende tjenester. Kommunen skal sikre at det tilbys riktige tjenester til rett tid og i tilstrekkelig omfang. Tjenestekontoret og forvaltning har et stort ansvar for å sette standarden på tjenestenivået i kommunen, og vi søker nå etter deg som vil ha en nøkkelrolle i dette arbeidet videre.

Kommunen kan tilby en spennende virksomhetslederstilling som vil bli en del av kommunalsjefens ledergruppe i helse og velferd. Du vil lede tjenestekontoret og forvaltning med ca. 30 ÅV. Virksomheten har ansvar for saksbehandling etter pasient- og brukerrettighetsloven, helse- og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven og annet relevant lovverk. I tillegg har virksomheten ansvar for bl.a boligtildeling, koordinerende enhet, oppfølging av leverandører, fakturering, skjenkebevilling, HC- parkering, bilhold, merkantile ressurser og systemansvarlig for ulike fagsystemer i helse og velferd. I tillegg har virksomheten et tett samarbeid med alle de utøvende virksomhetene.

Viktigste arbeidsoppgaver
  • Videreutvikle virksomheten for fremtidens behov
  • Sikre riktig tildelingspraksis for helse- og omsorgstjenestene
  • Sikre at lovkrav som ligger til fagområdet blir ivaretatt
  • Personal-, fag-, økonomi- og informasjonsansvar for virksomheten
  • Aktiv deltaker i medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse
  • Lede og delta i kvalitets- og utviklingsarbeid
  • Forberede og svare opp saker til politisk behandling
  • Inngå i kommunalsjefens ledergruppe
  • Bidra til utvikling og innovasjon på tvers av fag og virksomheter innen Helse og velferd
Krav til kvalifikasjoner
  • Relevant helse- eller sosialfaglig utdanning fra høyskole eller universitet 
  • Formell lederutdanning og/eller lengre ledererfaring
  • Erfaring fra saksbehandling av helse- og omsorgstjenester er en fordel
  • God kompetanse og forståelse for helserett og annet relevant lov- og avtaleverk
  • Erfaring fra kommunale helse- og omsorgstjenester
  • Erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid
  • God digital kompetanse
Personlige egenskaper
  • Du har god rolleforståelse og evne til samarbeid
  • Du har et analytisk blikk på fremtidens utfordringer
  • Du må være en tydelig og samlende ledertype
  • Du er selvstendig, målrettet og klarer å stå i krevende situasjoner
  • Du er nytenkende, engasjert og handlekraftig
  • Du har evne til å ta beslutninger og opptre tydelig
  • Du er god på kommunikasjon og relasjoner
  • Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Du har godt humør og stå-på-vilje
Kommunen kan tilby
  • En spennende og utfordrende virksomhetslederstilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse.
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige medarbeidere og kollegaer.
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling.

Lønn i henhold til avtale. Medlemskap i pensjonsordning og god pensjonsordning i KLP. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.