• Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5854776
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune
Ledig stilling

Skiptvet kommune

Virksomhetsleder teknisk

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Skiptvet kommune er i ferd med å etablere en ledelse for fremtiden. I den forbindelse ser vi etter en virksomhetsleder for teknisk sektor, med tiltredelse så snart som mulig. Virksomheten består av plan, landbruk, miljø, renhold og teknisk drift, og har 25 medarbeidere.  

Vi søker en erfaren, trygg, tydelig og relasjonssterk leder med sterk interesse for ansvarsområdet. Evne til å kombinere godt planarbeid med god forståelse for teknisk drift blir viktig for å lykkes. Det samme vil evne til innovasjon, å være løsningsfokusert og arbeide tverrfaglig med god samhandling. Stillingen rapporterer til kommunedirektør, og er en del av kommunedirektørs ledergruppe. 

 Arbeidsoppgaver 

- Nå politiske mål for området og legge til rette for gode politiske prosesser og beslutninger 

- Overordnet og helhetlig ansvar for fag, personal og økonomi 

- Bidra til god tjenesteutvikling innenfor egen virksomhet, men også på tvers av virksomhetene 

- Drifte innenfor gjeldende lov- og regelverk, kommunale planer og budsjett 

- Tett dialog med politikere, innbyggere, utbyggere og øvrige aktuelle aktører om utviklingen av området 

- Sikre gode saksfremlegg for politisk behandling og representere kommunedirektør i hovedutvalg for Plan, landbruk og teknikk 

- Legge til rette for innovasjon i sektoren 

- Bidra til omdømmebygging av kommunen 

Kvalifikasjoner  

- Relevant og solid ledererfaring fra kommunal virksomhet 

- God kunnskap om relevante lover og regelverk 

- Erfaring med å utvikle og iverksette strategiske planer 

- Det er en fordel med noe teknisk kompetanse  

- Erfaring fra arbeid i grensesnittet mellom politikk og administrasjon 

- God økonomiforståelse 

- Vant til å presentere og å fremstå i media 

- God digital kunnskap og interesse 

- Høyere relevant utdanning. Relevant erfaring kan kompensere for dette. 

- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Personlige egenskaper 

- Tydelig, målorientert og med et strategisk og helhetlig perspektiv 

- Analytisk og planmessig, men også fleksibel, løsningsorientert og gjennomføringssterk 

- Relasjonssterk, god som kommunikator, uformell, raus og engasjert 

- En god lagleder som skaper engasjement og både gir og får tillit 

Vi tilbyr 

Et spennende og utfordrende stilling med mye fokus i det offentlige rom. Stort handlingsrom og stor innflytelse på den strategiske utviklingen av kommunen.  

Lønn etter avtale, og gode forsikrings- og pensjonsordninger. 

Er du interessert og vil vite mer? Kontakt gjerne kommunedirektør Hasse Ekman, tlf 91390955.

 

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette og har mulighet til å trekke søknaden. 

 

 

  • Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5854776
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune