• Company
    Sigdal kommune
  • Application deadline
    31.10.2020
  • Form of employment
    workTime.Dag
  • Industry
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3350, PRESTFOSS
    SIGDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3208423
  • Look here for other jobs from Sigdal kommune
  • Updated 23.10.2020
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Sigdal kommune

Virksomhetsleder Sigdalsheimen - sykehjem

Offentlige tjenester og forvaltning

Virksomheten består av drift av kommunens sykehjemsplasser ved Sigdalsheimen med totalt 41 plasser og ca 50 årsverk. Herunder 24 plasser i langtidsavdeling, 8-10 plasser i skjermet enhet inkl forsterkede plasser, 2 korttidsavdelinger på henholdsvis 7 og 8 plasser, inkl rehabiliteringsplasser, lindrende og kommunal øyeblikkelig hjelp.

Ansvar og Arbeidsoppgaver:

Virksomhetsleder har ansvaret for helheten i sin enhet og har personalansvar-, økonomi- og overordnet fagansvar. Stillingen leder daglig drift av sykehjemmet i nært samarbeid med assisterende leder. Lederoppgaver- og ansvar deles med denne. Stillingen rapporterer til Helse og sosialsjef og er en del av dennes ledergruppe. Virksomhetsleder samhandler med øvrige ledere for å styrke og videreutvikle tjenestetilbudet totalt sett i kommunen.

-          Ansvar  for resultater innen personal, fag, økonomi og utvikling i tjenesten

-          Bidra til nytenkning og forbedringsarbeid i tjenesten

-          Bidra til å utvikle arbeidet med heltidskultur og digitalisering

-          Sørge for effektiv ressursutnyttelse i tjenesten og riktige tjenester i tråd med lovverk og lys av nasjonale og lokale føringer

-          Videreutvikle samarbeidet på tvers av tjenestesteder og faggrupper

Vikariatet gjelder i perioden dags dato - 31.12.2021.

Kvalifikasjoner:

-          Relevant helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning

-          Relevant ledererfaring, gjerne lederutdanning eller annen relevant videreutdanning

-          God økonomi og organisasjonsforståelse

-          Kjennskap til relevant lovverk

Personlige egenskaper:

-          En faglig trygg, tydelig og inkluderende leder, evne til å inspirere, motivere og veilede

-          God på kommunikasjon og relasjonsbygging, godt humør

-          Evne til å se helhet og muligheter og skape god samhandling mellom avdelinger og på tvers av virksomheter

-          Utviklings- og resultatfokus

-          Være selvstendig og ta ansvar for egne vurderinger

-          Fleksibel og løsningsorientert, ha høy arbeidskapasitet og være god til å prioritere

-          Evne til å takle press og krevende situasjoner

-          Gode digtale kunnskaper, gjerne med kjennskap til Gerica, Compilo og Visma RS

-          Erfaring og eller interesse for personalansvar, herunder personaloppfølging, rekruttering, turnusarbeid, HMS arbeid, sykefraværsoppfølging, veiledning.

Vi tilbyr:

-          En utfordrende og ansvarsfull jobb og stor grad av autonomi i oppgaveløsningen

-          Ansvar for en tjeneste med fokus på kvalitet, forbedringsarbeid og refleksjon

-          Et godt og trygt arbeidsmiljø med høyt kompetente og engasjerte medarbeidere, og mye humor !

-          Gode lederkollegaer som deler kunnskap og erfaring

-          Felles lederstøttefunksjoner, f.eks fag- og tjenesteutvikler, vikarsentral, økonomicontroller m.v

-          Mulighet for å utvikle en tjeneste som har stor betydning for kommunens innbyggere

-          Muligheter for faglig kompetanseutvikling

-          Muligheter for å forme egne ansvarsområder i samarbeid med ass.leder

-          Gode opplæringsvilkår og fadderordning.

-          Arbeid i en IA bedrift.

-          Gode pensjons – og forsikringsordninger.

-          Lønn etter avtale.

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.

Politiattest:

Vi gjør oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved tilsetting slik Helse- og omsorgstjenestelovens § 5-4 krever.

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.

Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

  • Company
    Sigdal kommune
  • Application deadline
    31.10.2020
  • Form of employment
    workTime.Dag
  • Industry
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3350, PRESTFOSS
    SIGDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3208423
  • Look here for other jobs from Sigdal kommune
  • Updated 23.10.2020