• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5447339
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 14.11.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Virksomhetsleder/rektor - Galleberg skole

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Holmestrand kommune er i vekst, har over 26000 innbyggere og ligger sentralt i Vestfold og Telemark fylke med kort vei til Drammen og Oslo. Det er vedtatt en strategiplan for barnehager og skoler.

Holmestrandsskolen er langt framme når det gjelder læring i det digitale «klasserommet».

Det primære satsingsområdet i 2023-2025 er «Inkluderende oppvekst» (Kompetanseløftet for spesialundervisning og inkluderende praksis) der det samarbeides i hele oppvekstfeltet.

Vi søker virksomhetsleder/rektor for Galleberg skole. Skolen ligger nord i Holmestrand kommune med flotte uteområder. Her kan elevene boltre seg i lek og læringsaktiviteter året rundt. Det er kort vei til skogen, fotballbaner og skøytebaner. Skolen har ca. 100 elever og ca. 20 ansatte. Skolen kjennetegnes av gode resultater over tid og stor grad av trivsel blant elever og ansatte.

Les mer om skolen på kommunens hjemmeside og på Facebook

Viktigste oppgaver som rektor  
  • lede og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats for elevenes trivsel, mestring og læring
  • invitere til, og legge til rette for et godt samarbeid mellom hjem og skole
  • forvalte skolens ressurser på en måte som gir best mulig kvalitet
  • å være en inspirerende leder som evner å utvikle et godt profesjonsfellesskap i en lærende organisasjon
  • legge analyse av skolens praksis og læringsresultater til grunn for skolens utviklingsarbeid
  • kunnskapsbasert tilnærming til læring og skoleutvikling
  • videreutvikle skolens arbeid for et trygt og godt læringsmiljø og se på skole og SFO som en enhet
  • bidra til gode oppvekstforhold og se mulighetene i skolens omgivelser
  • bidra med gode systemer og dyrke initiativ
  • bidra til tverrfaglig samarbeid med andre kommunale tjenester                                                     
Krav til kvalifikasjoner
  • relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse fra høgskole eller universitet
  • undervisningspraksis
  • det er ønskelig med relevant lederutdanning og erfaring fra ledelse i grunnskolen
  • kunne vise til oppnådde resultater
  • god kompetanse innen økonomioppfølging og saksbehandling
  • god kjennskap til lov- og avtaleverk
  • god forståelse for offentlig forvaltning og tjenesteyting
  • gode digitale ferdigheter
Personlig egenskaper
  • være en tydelig, synlig og samlende leder
  • være god til å bygge relasjoner
  • evne til å ta beslutninger
  • god gjennomføringsevne
  • positivt menneskesyn som kommer tydelig til uttrykk
  • godt humør og «stå på»- vilje
  • ambisiøs, målrettet og handlekraftig
  • gode kommunikasjonsferdigheter; muntlig og skriftlig

 Ved ansettelse vil det bli lagt vekt på personlig egnethet.

Kommunen kan tilby
  • en spennende og utfordrende virksomhetslederjobb i et sterkt fagmiljø
  • deltakelse i ledernettverk med fokus på kollektiv læring, ledelse og utvikling
  • et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kollegaer
  • støtte og veiledning
  • mulighet for faglig og personlig utvikling
  • våre ledere har stort handlingsrom samtidig som de inngår i et fellesskap med samarbeid og støtte
  • at ledere inngår i en tverrfaglig og helhetlig virksomhetsledergruppe som jobber med kommunens utvikling og samlede tilbud til våre innbyggere
  • lønn etter avtale
  • en god pensjonsordning

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning.

For ansettelse i skolen kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, framlegges før tilsetting, jf. Opplæringsloven § 10-9 og forskrift § 15.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.

 

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5447339
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 14.11.2023