• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    23.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5816505
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 11.07.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder i 100 % fast stilling ved tilrettelagte tjenester

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Tilrettelagte tjenester gir tjenester til yngre personer med ulike funksjonsnedsettelser og består av i alt 12 virksomheter. Virksomhetslederstillingen som er ledig er tilknyttet Biri omsorgssenter, og er en av to virksomheter i tilrettelagte tjenester ved dette omsorgssenteret. Virksomheten består av en samlokalisert bolig for personer med ulike funksjonsnedsettelser som ligger integrert i et boligområde sentralt i Biri. Brukegruppa har et variert funksjonsnivå og ulik grad av tverrfaglig oppfølgingstjenester gjennom døgnet. Det ytes også noe ambulant oppfølging til familier eller personer som bor mer selvstendig i samme distrikt. Tjenesten gir et helhetlig helse- og omsorgstjenestetilbud etter individuelle enkeltvedtak. Personalgruppen innehar høy kompetanse i målrettet miljøarbeid og tverrfaglige, individuelle tilnærminger.

Arbeidsoppgaver:
  • Et helhetlig fag- og adimistrativt lederansvar for virksomheten i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper

  • Personal- og arbeidsgiveransvar for virksomheten i overensstemmelse med lovkrav og vedtatte mål og retningslinjer

  • Delta i utvikling av gode modeller for kompetansegliding og oppgavedeling i tjenesten

  • Sikre  en effektiv organisering  i et inkluderende arbeidsmiljø med aktiv medbestemmelse fra ansatte, inkl. samarbeid med tillitsvalgte

  • Har økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i henhold til gjeldende økonomireglement, inkludert turnusplanlegging og resultatrapportering

  • Sikre at ansatte er faglig oppdatert, og at tjenesten dokumenteres iht lov, forskrift og retningslinjer, i et tett samarbeid med delegerte fagpersoner

  • Sørge for kvalitetsstyring med fokus på helhetlige tjenester, koordinering og samarbeid til beste for brukergruppen og ansatte

  • Ansvar for egenutvikling og bidra aktivt til nytenkning i tjenesten som stadig er i utvikling og endring

  • Ansvarlig for HMS og partssamarbeid i virksomheten i henhold til Gjøvik kommunes overordne HMS handlingsplan  

Kvalifikasjoner:
  • Vernepleier eller sykepleier foretrekkes, evt. annen relevant 3 årig helse – og/eller sosialfaglig høgskoleutdanning kan komme i betraktning

  • Videreutdanning i ledelse er ønskelig, evt vilje til å ta en slik utdanning

  • Relevant ledererfaring vil bli tillagt stor vekt

  • Erfaring, god kunnskap og engasjement for brukergruppen er et krav

  • Brukermedvirkning og pårørendesamarbeid skal være integrert i leders tankesett

  • Krav om gode dokumentasjonsferdigheter, samt god muntlig og skriftlig framstillingsevne

  • Evne til målrettet og systematisk oppfølgingsarbeid både på individnivå og systemnivå

  • Fleksibilitet og evne til nytenking og endringsarbeid

  • God økonomisk forståelse og kompetanse i bruk av data og styringsverktøy
  • Personlig egnethet med gode samarbeidsevner og lederferdigheter tillegges stor vekt

  • Krav om godkjent politiattest 

Vi kan tilby:

  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med faglige utfordringer

  • Tverrfaglig samarbeid og støttende ledernettverk

  • Mulighet for å påvirke en faglig utvikling av tjenesten

  • Stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag

  • En tjeneste og arbeidsplass med engasjerte og kompetente medarbeidere

  • Et godt samarbeid med lederkollegie med etablert samarbeidsstruktur og godt arbeidsmiljø

  • Egen fadder og veiledning/oppfølging under prøvetiden

  • Evt lederutdanning etter avtale

  • Opplæring i fag – og styringssystemene Gerica, Gat, Visma og EQS

  • Interne kurs i fag og ledelse

  • Lønn etter avtale

  • Gode pensjonsordninger, inkludert forsikringer

  •  Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    23.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5816505
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 11.07.2024