Ledig stilling

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder i 100 % fast stilling ved Biri bokollektiv

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Biri omssorgsenter er et nytt omsorgssenter som ligger i vakre omgivelser i Biri sentrum og har moderne fasiliteter med et hjemmekoselig preg. Senteret innholder både sykehjem, bokollektiv og hjemmebaserte tjenester samt kafe og dagtilbud.

Biri bokollektiv er en virksomhet med 16 leiligheter.

Stillingen er organisert innunder sykehjemstjenesten og vil inngå i et lederteam med 13 virksomhetsledere tilknyttet øvrige sykehjem/omsorgssentre i kommunen. 

Arbeidsoppgaver:

Virksomhetsleder har et helhetlig fag- og lederansvar for sin virksomhet og skal handle i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.

  • Har personal- og arbeidsgiveransvar for virksomheten og skal utføre dette i hht vedtatte mål og retningslinjer
  • Er ansvarlig for en effektiv organisasjon i et godt arbeidsmiljø og aktiv medbestemmelse fra ansatte
  • Ha økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i hht gjeldende økonomireglement
  • Er ansvarlig for utarbeidelse og oppfølging av virksomhetens lønnsbudsjett
  • Skal sørge for at ansatte er faglg oppdatert og at tjenesten er i tråd med samfunnsutviklingen
  • Skal sørge for kvalitetssikring med fokus på helhetlige tjenester og koordinering og samarbeid til beste for tjenesteytere og tjenestemottakere
  • Skal sørge for brukermedvirkning og pårørendesamarbeid
  • Dokumenterer i hht gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
  • Er pådriver for faglig utvikling og etisk refleksjon
  • Har ansvar for å søke råd/bistand og veiledning når det er behov
  • Har ansvar for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet
  • Er pådriver for et inkluderende godt arbeidsmiljø
Kvalifikasjoner:
  • Sykepleier med ledelseskompetanse og erfaring
  • Erfaring med å organisere og strukturere arbeidsoppgaver og prosesser på en effektiv måte
  • Evne til å skape et positivt og produktivt arbeidsmiljø for ansatte med fokus på trivsel og motivasjon
  • Evne til å motivere og inspirere andre til å nå felles mål og oppnå gode resultater
  • God forståelse for relasjonell ledelse og evne til å bygge sterke og tillitsfulle relasjoner med ansatte og samarbeidspartnere
  • Evne til å kommunisere tydelig og effektivt både verbalt og skriftlig
  • Erfaring med og interesse for tjenester til geriatriske pasienter og velferdsteknologi er ønskelig
  • Innsikt i drift og ledelse av heldøgnstjenester
  • Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid
  • Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig
  • Personlig egnethet med gode evner til organisering, struktur og relasjonell kompetanse vil bli tillagt stor vekt
  • Kompetanse/erfaring på lov og avtaleverk som regulerer arbeidslivet
  • Erfaring med arbeidstidsplanlegging med utgangspunkt i heltidskultur vil være en fordel
  • Krav om godkjent politiattest

Vi søker en positiv, raus og inspirerende person, med god relasjonskompetanse og evner til å utvikle tjenesten.

Vi kan tilby:
  • Selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke virksomhetens og tjenestens videre utvikling
  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver 
  • Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden
  • Relevante kurs og opplæring på våre fagsystemer
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger
  • GK har bedriftsidrettslag som tilbyr ulike aktiviteter og fordeler, bla hytteutleie
  • Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester og er generelt opptatt av fag og kompetanseutvikling

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.