Detaljer

  • Bedrift
    Nannestad kommune
  • Søknadsfrist
    21.10.2020
  • Sted:
    NANNESTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    NANNESTAD
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3203960
  • Se her for andre jobber fra Nannestad kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Virksomhetsleder for Forebyggende helsevern

Nannestad kommune søker etter en nyskapende, engasjert og trygg leder som ønsker å bidra til videreutvikling av virksomheten Forebyggende helsevern.
Virksomheten er pt organisert i to enheter og omfatter følgende ansvarsområder: Miljørettet helsevern, kommunepsykolog, Familiesenteret med helsestasjonstjenester, familieveiledere og frisklivssentral. Virksomheten er under omorganisering og vil fra 01.01.21 også ha ansvar for rus- og psykiske helsetjenester til kommunens innbyggere. Virksomhetsleder rapporterer til kommunedirektøren og inngår i kommunens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

Som virksomhetsleder for Forebyggende helsevern er du ansvarlig for å drifte og utvikle et helhetlig tjenestetilbud til innbyggerne. Du har overordnet administrativt personal- og budsjettansvar, og skal sammen med lederteamet bidra til god faglig utvikling av de ansatte. Du må sørge for et velfungerende tverrfaglig samarbeid med kommunens øvrige virksomheter, tillitsvalgte, folkevalgte, innbyggere og andre samarbeidspartnere. Du bør også være en pådriver for omstilling samtidig som du har fokus på sikre forsvarlig drift av dagens tjenestetilbud. Utredningarbeid må påregnes.

Som virksomhetsleder må du sørge for at virksomheten drives etter god forvaltningsskikk og at kommunens etiske retningslinjer etterleves.

Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning fra høyskole eller universitet på minimum bachelornivå
  • Solid ledererfaring med godt dokumentert resultater, gjerne fra tjenesteytende virksomhet i omstilling
  • Erfaring fra minst étt av ansvarsområdene i virksomheten 
  • Kunnskap om offentlig forvaltning 
  • God samfunnsforståelse og evne til å foreta strategiske vurderinger i komplekse saker
  • Svært gode språk- og skriveferdigheter i norsk
Personlige egenskaper
  • Du forstår og praktiserer lederrollen på en måte som skaper tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere, tillitsvalgte og samarbeidspartnere
  • Du har gode samarbeidsevner og har evne til å bygge relasjoner internt og eksternt
  • Du arbeider strategisk og nyskapende ut fra et helhetsperspektiv 
  • Du er inkluderende, tydelig, strukturert og beslutningsdyktig, og er opptatt av å videreutvikle en organisasjonskultur som er i tråd med kommunens verdier
  • Du sørger for systematisk styring og kontinuerlig forbedring for å kommunens mål 
Vi tilbyr
  • Spennende og utfordrende lederoppgaver i et miljø med faglig dyktige og engasjerte medarbeidere
  • Et aktivt arbeidsmiljø i utvikling med fokus på høyt faglig kvalitet
  • Mulighet for kompetanseheving 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP 
  • Lønn etter avtale

Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler med 6 måneder prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål vedlegges søknaden. Søkerpapirer vil ikke bli returnert. 
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se felt for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.