• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    28.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4899280
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 30.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Virksomhetsleder bygg og eiendom

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nes kommune har en ledig 100 % fast stilling som virksomhetsleder Bygg og Eiendom.

Bygg- og eiendom er organisert som en egen virksomhet under kommunalområdet Samfunn og miljø. Virksomhetsleder har et overordnet ansvar for utvikling og forvaltning av kommunens eiendommer, formålsbygg og boliger. Herunder utvikling av kommunal eiendom, salg og kjøp av boliger/eiendom og tomter, avtaleforvalting, renhold, vaskeri, drift og gjennomføring av byggeprosjekter samt boligkontoret og økonomisk rådgivning. Virksomheten har 61,83 årsverk og er organisert i tre egne avdelinger (drift- og vedlikehold, renhold og vaskeri og boligkontoret), samt fem personer i stab (to prosjektledere, driftsingeniør, eiendomsforvalter og juridisk rådgiver).  
Som virksomhetsleder vil du få et selvstendig økonomi- og personalansvar for virksomheten, samt blir en tett støttespiller opp mot kommunalsjef og deltakende i kommunalområdets ledergruppe. Virksomhetslederen rapporterer direkte til kommunalsjef.
Vi tilbyr utfordrende leder- og utviklingsoppgaver med store påvirkningsmuligheter og variasjon i oppgaver i et trivelig miljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede virksomheten i henhold til gjeldende lovverk og vedtatte målsettinger gitt av kommunestyret
  • Personal, hms og den faglige ledelse av virksomheten
  • I samarbeid med kommunalsjef utarbeide budsjett- og økonomiplaner med handlingsdel
  • Følge opp og rapportere på budsjett- og økonomiplaner med handlingsdel
  • Utarbeide virksomhetsplaner for tjenestene og rapportere på disse
  • Utarbeidelse av administrative vedtak og saksfremlegg til politisk behandling
  • Gjennomføre politiske vedtak og rapportere på disse
  • Ansvarlig for kommunens investeringsprosjekter i bygg, samt kirkevedlikehold
  • Utvikling av kommunal eiendom, herunder fremskaffelse av tilrettelagte boliger/omsorgsboliger
  • Videreutvikle interne rutiner og styringssystemer
  • Bygge virksomhetens, kommunalområdets og Nes kommune sitt omdømme

Kvalifikasjoner:

  • Det er ønskelig med universitets- eller høyskoleutdanning med vekt på økonomi, bygg/ eiendomsforvaltning, ledelse, jus, økonomi eller andre relevante emner. Lang og relevant erfaring kan kompensere for krav til utdanningsnivå
  • Ledererfaring              
  • God økonomisk forståelse
  • Ønskelig med erfaring fra styring av offentlige investeringsprosjekter
  • Kunnskap om kommunal virksomhet og kjennskap til offentlig forvaltning
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Tydelig, strukturert og resultatorientert
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Har evne til raskt å sette deg inn i komplekse saksfremstillinger
  • Er effektiv og må kunne jobbe selvstendig og ta egne initiativ
  • En leder som både er utviklende og innovativ, samtidig som du er motiverende og har evne til å lede større saker og prosesser
  • Gode kommunikasjonsevner både internt og eksternt
  • Du må like å jobbe i tverrsnittet mellom administrativ ledelse og politiske beslutninger
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med store påvirkningsmuligheter
  • Godt og hektisk arbeidsmiljø
  • Samarbeid med dyktige kollegaer både i virksomheten og i kommunalområdets ledergruppe
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Medlem i kommunal pensjonsordning

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid. Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Vi ser frem til å motta din søknad!

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    28.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4899280
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 30.11.2022