Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
04.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3944314Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 14.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Virksomhetsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du lyst til å være på LAG for livslang lærelyst? Er du en dyktig skoleleder som vil være med på den videre utviklingen av et trygt og godt skolemiljø i Sandnesskolen?
Altona skole og ressurssenter er Sandnes kommunes ressurssenter for trygt og godt skolemiljø og et skoletilbud for elever som for en periode har behov for en alternativ opplæringsarena.
Ressurssenteret har en systematisk tilnærming til arbeid med trygt og godt skolemiljø og skal som en del av kommunens støttesystem bidra til å øke skolenes kollektive kapasitet. Ressurssenteret skal støtte og videreføre Sandnesskolens arbeid med implementering og oversetting av kapittel 9A til praksis. Senteret har også ansvar for kompetanseutvikling og ulike lærende nettverk i kommunen.
Skoletilbudet er et alternativ for elever som i en periode har behov for spesialundervisning på en annen arena enn nærskolen.
Virksomheten har 24 ansatte med bred tverrfaglig kompetanse. Faglig utvikling av medarbeidere har høy prioritet. I august 2020 flyttet virksomheten inn i moderne lokaler på Soma.
Sandnesskolens visjon er på LAG for livslang lærelyst og verdiene er verdsettende, inkluderende og medskapende. Virksomhetsleder skal lede ansatte, elevenes læring og støtte Sandnesskolen basert på disse verdiene. Se kvalitetsplan for et helhetlig utdanningsløp i Sandnes kommune for nærmere beskrivelse.
Arbeidsoppgaver:
- Lede og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats
- Samarbeide tett med skolesjefen, virksomheter i Sandnes kommune og andre samarbeidspartnere
- Bidra til implementering av kvalitetsplan for et helhetlig utdanningsløp i Sandnes kommune
- Sikre at virksomheten drives i henhold til gjeldende lovverk
- Økonomistyring og resultatkontroll
Kvalifikasjoner:
- Du har relevant lederutdanning og ledererfaring
- Du kan vise til gode resultater knyttet til utvikling av profesjonelle læringsfellesskap og skoleutvikling
- Erfaring fra arbeid på systemnivå.
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- I tråd med opplæringslova er tilfredsstillende politiattest en forutsetning for ansettelse. Den må leveres snarest etter eventuelt tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
Personlige egenskaper:
- Du er tydelig og synlig som virksomhetsleder og motiverer til felles innsats for læring og utvikling i alle ledd
- Du involverer og har god gjennomføringsevne
- Du har gode kommunikative ferdigheter
- Du er modig og har en verdsettende lederstil overfor både interne og eksterne samarbeidspartnere
- Du tar initiativ og er løsningsorientert.
- Du har lyst til å arbeide i et miljø i stadig utvikling med eleven i sentrum.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- En spennende og utfordrende jobb
- Faglig påfyll gjennom målrettede kompetanseutviklingstiltak
- Coaching for nye virksomhetsledere i Sandnesskolen
- Lederutvikling i etablerte nettverk med dyktige skoleledere
- Lønn etter avtale og pensjonsordning i Statens pensjonskasse
- Offentlighet: Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge (offentlighetslovens § 25).
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
04.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3944314Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 14.07.2021