Ledig stilling

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder 100 % fast stilling Snertingdal hjemmetjeneste

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Et nytt omsorgssenter er under oppbygging i vakre omgivelser i Snertingdal sentrum. Innflytting planlagt januar 2026.

Senteret vil inneholde bokollektiv, 16 heldøgnsomsorgsboliger, dagsentertilbud og ambulerende hjemmetjenester, samt legesenter og kafe.

Stillingen er pr tiden organisert innunder sykehjemstjenesten, men vil fra 2026 være organisert under hjemmetjenester. 

Arbeidsoppgaver:

Virksomhetsleder har et helhetlig fag- og lederansvar for sin virksomhet og skal handle i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.

  • Har personal og arbeidsgiveransvar for virksomheten og skal utføre dette i hht vedtatte mål og retningslinjer
  • Økonomi, budsjett og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt i hht gjeldende økonomireglement
  • Ansvarlig for en effektiv organisering i et godt arbeidsmiljø i samarbeid med ansatte
  • Sørge for at ansatte er faglig oppdatert og at tjenesten er i tråd med samfunnsutviklingen
  • Sørge for kvalitetssikring med fokus på helhetlige tjenester, koordinering og samarbeid til beste for tjenestemottakere og tjenesteytere
  • Tilrettelegge for brukermedvirkning og pårørendesamarbeid
  • Dokumenterer i hht gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
  • Er pådriver for faglig utvikling og etisk refleksjon
  • Har ansvar for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet

Kvalifikasjoner:

  • 3 årig helsefaglig høyskole/universitetsutdanning.
  • Videreutdanning i helseledelse er ønskelig.
  • Innsikt i drift og ledelse av heldøgnstjenester
  • Erfaring innen økonomi og budsjettarbeid
  • Erfaring med å organisere og strukturere arbeidsoppgaver og prosesser
  • Evne til å skape et positivt og produktivt arbeidsmiljø med felles mål ,og med fokus på trivsel og motivasjon
  • Evne til å bygge sterke og tillitsfulle relasjoner med ansatte og samarbeidspartnere
  • Kommunisere tydelig og effektivt verbalt og skriftlig
  • God digital kompetanse og kunnskap om velferdsteknologi
  • Kompetanse/erfaring på lov og avtaleverk som regulerer arbeidslivet, i god samforståelse og samarbeid med tillitsvalgte
  • Krav om godkjent politiattest

Vi søker en positiv, raus og inspirerende person, med god relasjonskompetanse og evner til å utvikle tjenesten.

Vi kan tilby:

  • Selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke virksomhetens og tjenestens videre utvikling
  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver 
  • Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden
  • Relevant opplæring og kurs på våre fagsystemer
  • Tilrettelegging for videreutdanning i helseledelse dersom dette mangler
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger
  • GK har bedriftsidrettslag som tilbyr ulike aktiviteter og fordeler, bla hytteutleie
  • Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester og er generelt opptatt av fag og kompetanseutvikling

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.