Detaljer

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    08.03.2021
  • Sted:
    GJØVIK
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    INNLANDET
  • Arbeidssted:
    GJØVIK
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3489461
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune

Virksomhetsleder 100 % fast st. ved Kommunalteknisk driftsavdeling

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Teknisk drift har ansvar for de kommunaltekniske tjenestene veg, vann, avløp, brann-og redning, park og friluftsliv, m.v. Kommunalteknisk driftsavdelingen er den utførende enhet med ca. 30 ansatte som er lokalisert sentralt i Hunndalen, rett utenfor bysentrum. Gjøvik er inne i en svært spennende utviklingsperiode og de kommunaltekniske tjenestene er sentrale på flere områder innen by- og stedsutvikling, klima og miljø. Det er vedtatt en ambiøs hovedplan for sanering av vann og avløp, opprusting av kommunale veger, parker, m.v. 

Gjøvik kommmune har fokus på innovasjon og utvikling av tjenestene basert på medvirkning fra våre ansatte og innbyggere. Vi deltar i et innovasjonsprosjekt «Smart vinterveg» sammen med andre kommuner rundt Mjøsa, et spennende prosjekt vi har forventninger til.

Vi søker deg som vil bli en del av dette teamet og har erfaring fra ledelse og anleggsdrift. Du er flink til å motivere og lede i en hektisk hverdag og er innstilt på å jobbe tverrfaglig og samhandle med andre for å oppnå gode resultater. Vi søker deg som har lyst til å bidra til utvikling av de kommunaltekniske tjenestene, er nyskjerrig på ny teknologi og trives med å tilrettelegge for å gjøre andre gode. 

Arbeidsoppgaver er:
  • Ledelse med arbeidsgiverrollen if.t. ansettelser og oppfølging av faste ansatte og sesongarbeidere. 

  • Drift og vedlikehold av veger, parker, idrettsanlegg og friluftsområder.

  • Bistå med faglige innspill/avklaringer og utføre diverse arbeider i forbindelse med nyanlegg.

  • Inngå uike avtaler, følge opp innleide entreprenører og gjøre anskaffelser i maskinpark,m.v. 

  • Gjennomføre kontinuerlig forbedringsarbeid innen drift og HMS.  

  • Organisere beredskap for kommunalteknisk drift

Kvalifikasjoner:
  • Bachelorgrad i ingeniørutdanning eller tilsvarende kompetanse og erfaring fra drift innen f.eks. kommunaltekniske anlegg, bygg ol. 

  • Ledererfaring og kunnskap om og erfaring med økonomistyring.

  • Resultatorientert gjennom systematisk arbeid og gode prosesser.

  • Førerkort kl. B.

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne samt gode datakunnskaper.    

Vi kan tilby:
  • Vi kan tilby veiledning og oppfølging innen ledelse og personelig  utvikling.

  • Lønn i henhold til avtale med gode kommunale forsikrings- og pensjonsordninger. 

  • Det er trimrom til disposisjon på fritiden.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.