• Bedrift
    Mattilsynet
  • Søknadsfrist
    08.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2380, BRUMUNDDAL
    RINGSAKER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5652150
  • Se her for andre jobber fra Mattilsynet
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Mattilsynet

Vil du være med på å forme den digitale fremtiden? Vi søker utviklingsorienterte IT-arkivarer!

Direktorater og tilsynsorgan

Trenger du et viktig samfunnsoppdrag å stå opp til om morgenen? Mattilsynets ansatte skal blant annet bidra til å sikre trygg mat, rent drikkevann og fremme god helse for dyr og planter. Mattilsynets arkivarer skal bidra til samfunnsoppdraget ved å sikre god dokumentasjonsforvaltning, nå og for framtiden. Hvis du også ser den faglige verdien i å få jobbe med dokumentasjonsforvaltning i en kompleks organisasjon i endring - da vil vi ha deg med på laget!

Vi ser nå etter to dyktige nye kollegaer med interesse for et fagområde i endring, og som vil bidra til videreutviklingen av arkiv- og dokumentasjonsforvaltningen i Mattilsynet. Sammen med dere, ønsker vi å etablere et team som skal jobbe med alt fra å legge til rette for nye digitale løsninger i sky og arbeidsflyt, utarbeide styrende dokumenter, gi faglige råd og samarbeide med fagmiljøer på tvers av Mattilsynet.  

Du vil jobbe i en av tre seksjoner i avdeling for brukerdialog og kommunikasjon. Det er 13 medarbeidere i seksjonen, åtte som jobber på arkivet og fem som jobber med brukerkontakt. Kontorsted er i Brumunddal, sammen med seksjonen, men det er også mulighet å ha kontorsted i Oslo, der resten av avdelingen sitter.

Du vil være en viktig bidragsyter i å løfte det arkivfaglige perspektivet i organisasjonen, og vil bli del av et lag med engasjerte og kunnskapsrike kollegaer. Vi kan love deg mange spennende oppgaver i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag. 

 

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå. Erfaring med strategisk arbeid med arkiv i offentlig forvaltning kan kompensere for manglende formell kompetanse.
  • God kunnskap om IT og innsikt i den digitale utviklingen av arkivfaget
  • Innsikt i relevant lovgivning
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk

Det er en fordel om du også har:

  • Erfaring med utvikling og innføring av internkontroll på arkivområdet
  • Erfaring fra annen offentlig virksomhet 
  • Erfaring med elektroniske arkivløsninger, f.eks. Elements  
  • Erfaring innen prosesskartlegging
  • Erfaring med utarbeidelse av bevaring- og kassasjonsplan og arkivplan
  • Erfaring med å gjennomføre periodisering, arkivuttrekk, deponering og avlevering 
  • Erfaring med ulike samarbeidsformer, som teamorganisering/produktteam

Personlige egenskaper:

    Du må være god til å se de store arkivfaglige sammenhengene, like å samhandle med ulike typer mennesker og ikke være redd for å prøve og feile! Videre tror vi følgende personlige egenskaper, er viktige for å lykkes i jobben:

    • Du skal drive flere utviklingsprosesser fremover, og det er derfor viktig at du tar initiativ, finner løsninger og har gjennomføringsevne
    • Evne til å formidle og skape forståelse for utviklingen på arkivområdet vil være viktig i arbeidet med opplæring av organisasjonen 
    • Stillingen krever at du liker å jobbe både selvstendig og sammen med andre, fra ulike fagmiljøer
    • Det er mange ting vi vil få gjort, helst med en gang! Du må derfor håndtere prioritering, struktur og koordinering

    Vi tilbyr:

    • 2 faste stillinger som rådgiver(1434) eller seniorrådgiver(1364) med lønn etter avtale, avhengig av utdanning, erfaring og kompetanse. For tiden fra kr. 550 000,- til kroner 800 000,- (ca. ltr. 56 – 77) for tilsvarende stillinger i Mattilsynet. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
    • En arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre
    • Arbeid med et spennende og viktig samfunnsoppdrag, i en organisasjon i endring
    • Mulighet til å påvirke teknologivalg og samarbeidsmåter hos en viktig offentlig arbeidsgiver
    • Fine og moderne kontorlokaler i Tårnvegen 41 i Brumunddal, eller på Holberg terrasse i Oslo.
    • Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, sommertid, betalt overtid), og mulighet for inntil to dager hjemmekontor i uken.
    • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, lån- og forsikringsordninger

     

    Noe mer du lurer på?
    Vi håper vi har gitt deg nok informasjon til at du nå ønsker å gå inn i en rekrutteringsprosess med oss. Terskelen skal være lav for å søke - men om du fortsatt ønsker å vite mer, håper vi at du ikke nøler med å kontakte Monica. Du når henne slik:

    • Monica Jakobsen, seksjonssjef brukerkontakt og arkiv, 400 82 950, monica.jakobsen@mattilsynet.no

    Vi håper å høre fra deg!

     

    • Bedrift
      Mattilsynet
    • Søknadsfrist
      08.04.2024
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Direktorater og tilsynsorgan
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      2380, BRUMUNDDAL
      RINGSAKER
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      5652150
    • Se her for andre jobber fra Mattilsynet