Bedrift
MattilsynetSøknadsfrist
08.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Direktorater og tilsynsorganUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2380, BRUMUNDDAL
RINGSAKER
Antall stillinger
1karriere-kode
5652150Se her for andre jobber fra Mattilsynet
- Oppdatert 01.04.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Mattilsynet
Vil du være med på å forme den digitale fremtiden? Vi søker utviklingsorienterte IT-arkivarer!
Direktorater og tilsynsorgan
Trenger du et viktig samfunnsoppdrag å stå opp til om morgenen? Mattilsynets ansatte skal blant annet bidra til å sikre trygg mat, rent drikkevann og fremme god helse for dyr og planter. Mattilsynets arkivarer skal bidra til samfunnsoppdraget ved å sikre god dokumentasjonsforvaltning, nå og for framtiden. Hvis du også ser den faglige verdien i å få jobbe med dokumentasjonsforvaltning i en kompleks organisasjon i endring - da vil vi ha deg med på laget!
Vi ser nå etter to dyktige nye kollegaer med interesse for et fagområde i endring, og som vil bidra til videreutviklingen av arkiv- og dokumentasjonsforvaltningen i Mattilsynet. Sammen med dere, ønsker vi å etablere et team som skal jobbe med alt fra å legge til rette for nye digitale løsninger i sky og arbeidsflyt, utarbeide styrende dokumenter, gi faglige råd og samarbeide med fagmiljøer på tvers av Mattilsynet.
Du vil jobbe i en av tre seksjoner i avdeling for brukerdialog og kommunikasjon. Det er 13 medarbeidere i seksjonen, åtte som jobber på arkivet og fem som jobber med brukerkontakt. Kontorsted er i Brumunddal, sammen med seksjonen, men det er også mulighet å ha kontorsted i Oslo, der resten av avdelingen sitter.
Du vil være en viktig bidragsyter i å løfte det arkivfaglige perspektivet i organisasjonen, og vil bli del av et lag med engasjerte og kunnskapsrike kollegaer. Vi kan love deg mange spennende oppgaver i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag.
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå. Erfaring med strategisk arbeid med arkiv i offentlig forvaltning kan kompensere for manglende formell kompetanse.
- God kunnskap om IT og innsikt i den digitale utviklingen av arkivfaget
- Innsikt i relevant lovgivning
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
Det er en fordel om du også har:
- Erfaring med utvikling og innføring av internkontroll på arkivområdet
- Erfaring fra annen offentlig virksomhet
- Erfaring med elektroniske arkivløsninger, f.eks. Elements
- Erfaring innen prosesskartlegging
- Erfaring med utarbeidelse av bevaring- og kassasjonsplan og arkivplan
- Erfaring med å gjennomføre periodisering, arkivuttrekk, deponering og avlevering
- Erfaring med ulike samarbeidsformer, som teamorganisering/produktteam
Personlige egenskaper:
Du må være god til å se de store arkivfaglige sammenhengene, like å samhandle med ulike typer mennesker og ikke være redd for å prøve og feile! Videre tror vi følgende personlige egenskaper, er viktige for å lykkes i jobben:
- Du skal drive flere utviklingsprosesser fremover, og det er derfor viktig at du tar initiativ, finner løsninger og har gjennomføringsevne
- Evne til å formidle og skape forståelse for utviklingen på arkivområdet vil være viktig i arbeidet med opplæring av organisasjonen
- Stillingen krever at du liker å jobbe både selvstendig og sammen med andre, fra ulike fagmiljøer
- Det er mange ting vi vil få gjort, helst med en gang! Du må derfor håndtere prioritering, struktur og koordinering
Vi tilbyr:
- 2 faste stillinger som rådgiver(1434) eller seniorrådgiver(1364) med lønn etter avtale, avhengig av utdanning, erfaring og kompetanse. For tiden fra kr. 550 000,- til kroner 800 000,- (ca. ltr. 56 – 77) for tilsvarende stillinger i Mattilsynet. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- En arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre
- Arbeid med et spennende og viktig samfunnsoppdrag, i en organisasjon i endring
- Mulighet til å påvirke teknologivalg og samarbeidsmåter hos en viktig offentlig arbeidsgiver
- Fine og moderne kontorlokaler i Tårnvegen 41 i Brumunddal, eller på Holberg terrasse i Oslo.
- Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, sommertid, betalt overtid), og mulighet for inntil to dager hjemmekontor i uken.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, lån- og forsikringsordninger
Noe mer du lurer på?
Vi håper vi har gitt deg nok informasjon til at du nå ønsker å gå inn i en rekrutteringsprosess med oss. Terskelen skal være lav for å søke - men om du fortsatt ønsker å vite mer, håper vi at du ikke nøler med å kontakte Monica. Du når henne slik:
- Monica Jakobsen, seksjonssjef brukerkontakt og arkiv, 400 82 950, monica.jakobsen@mattilsynet.no
Vi håper å høre fra deg!
Bedrift
MattilsynetSøknadsfrist
08.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Direktorater og tilsynsorganUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2380, BRUMUNDDAL
RINGSAKER
Antall stillinger
1karriere-kode
5652150Se her for andre jobber fra Mattilsynet
- Oppdatert 01.04.2024