Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
28.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4330306Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 18.02.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Vil du være med og planlegge fremtidens helse- og omsorgsbygg?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Pleie og omsorg er i sterk vekst. Befolkningen aldres, og behovet for tjenester blant innbyggerne øker og endres i stort tempo. Tjenestene kommunen tilbyr innbyggerne må utvikles og rustes for å møte de endrede behovene på en ressurseffektiv og bærekraftig måte. Store investeringer skal gjøres for å bygge innovative og klimakloke bygg for å møte fremtidens omsorgsbehov.
Pleie og omsorg har ledig stilling som rådgiver i lederteamet til kommunalsjefen med ansvar for å lede arbeidet med utvikling av morgendagens helse- og omsorgsbygg. Du er ansvarlig for behovsanalyser, langsiktige planer og oversette behov til operative planer i utviklingen av helse- og omsorgsbygg i kommunen. Du vil ha helhetlig ansvar på vegne av lederteamet til Pleie og omsorg, og du vil samarbeide tett med Eiendoms-seksjonen i Bærum kommune. Eiendom har ansvar for utvikling og gjennomføring av alle byggeprosjekter av kommunale formålsbygg. Eiendom har også ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av byggene. Du vil være involvert fra A til Å i utviklingsprosessen av fremtidens helse- og omsorgsbygg, fra prosjektoppstart til innflytting. I tillegg vil du representere Pleie og omsorg i dialog med Husbanken. Du vil også ha ansvar for å følge opp ulike operative oppgaver.
Pleie og omsorg er organisert i fire seksjoner; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning. Pleie og omsorg forvalter et driftsbudsjett på i overkant av 2 milliarder kroner, med cirka 5 600 medarbeidere.
Arbeidsoppgaver:
- Bidra i utarbeidelse av behovsplaner for fremtidens helse- og omsorgsbygg
- Bidra til å utvikle langsiktige investeringsplaner basert på behovsplanene
- Sikre innovasjon og bærekraft i langsiktige utviklingsplaner
- Ansvar for å utarbeide behovsmeldinger og aktivitetsplaner med Husbanken, samt løpende dialog med Husbanken
- Delta i StimuLab prosjekter (en stimuleringsordning for innovasjon og tjenestedesign)
- Delta i utvikling, forprosjekter og gjennomføring av byggeprosjekter
- Sikre tidlig involvering av velferdsteknologi og IT i bygge- og rehabiliteringsprosjekter
- Delta i, og følge opp, kommunens ulike samhandlingsarenaer for eiendomsprosjekter
- Koordinere interne høringer av blant annet reguleringssaker
- Følge opp innflytting i nye og rehabiliterte bygg
- Andre operative oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner:
- 3-årig teknisk utdanning på høgskole- eller universitetsnivå
- Minimum 5 års relevant erfaring, helst innenfor statlig/kommunal sektor
- Erfaring fra bygg- og prosjektarbeid innenfor helsesektoren er ønskelig
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for formelt krav til utdanning
Personlige egenskaper:
- Selvstendig og initiativrik
- Utviklings- og løsningsorientert
- God gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
28.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4330306Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 18.02.2022