• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    13.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5888467
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 02.10.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Vil du være med å videreutvikle barnevernet i Sandnes som vår nye fagleder?   

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

En av våre fagledere har gått over i ny stilling og vi søker etter hennes erstatter. Vi søker deg som er stødig, varm og faglig sterk, og som synes veiledning med fokus på individuell vekst er spennende og givende. Fagleder hos oss er også opptatt av laget og at vi skal gjøre hverandre gode. Vi leter etter deg som har tro på egen kompetanse, samtidig som du verdsetter andres kompetanse og har evnen til å lære av andre. Som fagleder hos oss er du en del av ett lederteam som har stort fokus på utvikling av fag og kvalitet, og at tjenestene vi leverer skal være til det beste for de barn og unge og deres familier som vi jobber for. Stillingen er 100% fast med tiltredelse så snart som mulig.

Hvem er vi? Vi er avdeling omsorg - ettervern i barneverntjenesten i Sandnes. Vi er en avdeling som består av 16 saksbehandlere, 2 fagledere og avdelingsleder. Vi arbeider etter lov om barnevern der målgruppen er barn og unge i alderen 0-25 år som bor i fosterhjem, på institusjon eller i egen bolig, og deres familier.

Vi er en avdeling som er opptatt av faglig utvikling og de gode drøftinger der det er rom for, og ønske om, ulike perspektiver og synspunkt. Vi er opptatt av å se barnet i en helhetlig kontekst, og å etablere gode lag rundt barnet. Vi er og særlig opptatt av både en systematisk og en relasjonell god oppfølging av foreldre i etterkant av en plassering. Vi etterstreber å etablere et samarbeid med barn og deres foreldre for å jobbe mot mål om gjenforening, subsidiært ønsker vi å tilrettelegge for gode samvær.
Som kollegagruppe er vi en kreativ og løsningsorientert gjeng som er opptatt av inkludering og ivaretakelse av både hverandre og de vi har valgt å jobbe for.

Barne- og familieenheten jobber etter prinsippene og verdiene som samsvarer med FIT (Feedback informerte tjenester).

Kvalifikasjoner:

I denne stillingen er det krav om:

  • Minimum 3-årig universitets-/høyskoleutdanning som barnevernspedagog, sosionom eller tilsvarende.
  • Erfaring fra arbeid i kommunal barneverntjeneste
  • Relevant erfaring med gruppeledelse, beslutningstaking og faglig veiledning 
  • Erfaring fra tverrfaglig/tverretatlig arbeid 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
     
    Det er ønskelig med:
  • Relevant master/videreutdanning (eksempelvis veiledning, familieterapi, barnevern, psykisk helsearbeid el.l.)

 

Det er også krav om:

  • Gode IT ferdigheter
  • Norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Førerkort klasse B 
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding 

Personlige egenskaper:

Vi ønsker oss en fagleder som er:

Ivaretakende: du er romslig, varm og opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø der det er rom for alle å vokse og trives. Du setter pris på ulikheter og har evne til å se den enkeltes ressurser. Du oppleves som en støtte i krevende situasjoner samtidig som du våger å utfordre for å skape vekst hos dem du veileder.

Kompetent: du er en faglig sterk drøftingspartner, du er modig og trygg på deg selv. Du er opptatt av faglige diskusjoner og faglig utvikling både på egne og andres vegne. Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og er bevisst på å se flere perspektiver/sider i en drøfting. 

Handlekraftig: du kan ta beslutninger/avgjørelser og kan gi ærlige, tydelige og konstruktive tilbakemeldinger. Du bevarer roen i krevende situasjoner, og er opptatt av å være løsningsorientert. 

Innovativ: du er engasjert, kreativ og åpen for nye tanker og måter å jobbe på. Du holder deg oppdatert på nye faglige impulser, nye retningslinjer og politiske føringer, og tar gjerne initiativ til drøftinger. 

Søkere vil bli vurdert i forhold til personlig egnethet, i tillegg til kompetanse og erfaring.  

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å delta i et spennende fagfelt under stor endring og utvikling
  • Et varmt og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente medarbeidere
  • Veiledning både individuelt og i grupper
  • En organisasjon i kontinuerlig utvikling med fokus på samarbeid med barn og unge
  • Faglige utviklingsmuligheter                                                                                                                                                                                                                                           
  • Fleksibel arbeidstid                                                                                                                                                                                                                                       
  • Konkurransedyktig lønn
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller                                                                                                                                                               
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    13.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5888467
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 02.10.2024