• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0184, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4330868
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 31.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vil du være med å utvikle tjenesteforvaltningen i Byarkivet?

Offentlige tjenester og forvaltning

Byarkivet er Oslo kommunes fagorgan for dokumentasjonsforvaltning og arkiv og har blant annet oppgaver i forvaltningen av kommunens sak-/arkivsystem. Vi er «byens hukommelse» og har ansvar for at kommunalt arkivmateriale blir bevart og gjort tilgjengelig. 

Oslo kommune satser kraftig på digitale tjenester. Velfungerende arkivtjenester og elektroniske arkiver er en forutsetning for utviklingen. Som en del av satsningen utvider nå Byarkivet sin tjenesteportefølje ved å etablere felles dokumentsenter for bydelene, integrert i dagens organisering i Byarkivet. Dette innebærer en spennende omstillingsprosess som sluttføres våren 2022. Ved avslutningen av omstillingsprosessen vil Byarkivet ha fire seksjoner; Seksjon for historisk arkiv, Seksjon for moderne arkiv, Dokumentsenteret og Tjenesteforvaltning. 

Vi søker nå en erfaren og utviklingsorientert leder for vår nyopprettede seksjon Tjenesteforvaltning. Tjenesteforvaltning har ved opprettelsen ansvar for oppfølging av Byarkivets kunder og tjenester knyttet til porteføljen i seksjonene for Dokumentsenter og Moderne arkiv. I tillegg til kontraktuell og merkantil oppfølging innebærer dette jevnlig oppfølging av tjenesteleveranser og å identifisere behov for nye tjenester, og omsette dette i utvikling av porteføljen til Dokumentsenter og Moderne seksjon. Seksjonen har videre ansvar for kurs og opplæring til disse kundene. Over tid er det forventet at Tjenesteforvaltning tar et større ansvar for helhetlig kunde- og brukeroppfølging for Byarkivet.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvar for oppfølging av Byarkivets kunder
  • Budsjett-, fag- og personalansvar for seksjon for Tjenesteforvaltning
  • Ansvarlig for å etablere og videreutvikle nyopprettet seksjon
  • Inngå i Byarkivets ledergruppe
  • Utvikle tilnærming til tjenesteforvaltning i Byarkivet
  • Rapportering 

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • mastergrad eller tilsvarende innen relevant fagområde. Bachelorgrad og særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • erfaring som leder fra relevant virksomhet og på relevant strategisk nivå
  • erfaring fra kunde- og kontraktsoppfølging

Det er ønskelig med:

  • relevant erfaring med oppbygging og utvikling av nye fagmiljø/organisasjoner
  • god økonomisk forståelse 

Personlige egenskaper:

  • proaktiv og serviceinnstilt
  • sterke forhandlingsevner
  • relasjonsbygger med evne til å skape tillit
  • utviklingsorientert og strategisk sterk med kommersielle evner

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø i en spennende etat
  • Utviklingsmuligheter både personlig og faglig
  • Oslo kommunes pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsordning
  • Fine lokaler sentralt i Oslo
  • Stillingen lønnes som seksjonsleder, lønnstrinn 50-65 som for tiden tilsvarer kr 685 800- 921 000
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0184, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4330868
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 31.01.2022