• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    15.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4698607
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
  • Uppdaterad 13.07.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Skatteetaten

Vil du være med å utvikle en av Norges beste digitale arbeidsplasser?

Direktorater og tilsynsorgan

Vi har startet reisen for å bygge en ny digital arbeidsplass i Skatteetaten, og nå girer vi opp for å gjøre den til en av Norges beste digitale arbeidsplasser! Den er basert på moderne samhandlingsløsninger og skytjenester bygget på Microsoft 365 - en internettbasert klientplattform. Vi arbeider smidig i tverrfaglige team basert på devops-metodikk. Høres det interessant ut?

Vi ønsker å styrke laget og søker etter både:  

  • Teknisk prosjektleder
  • Løsningsansvarlige saas-tjenester

Se mer på skatteetaten.no.

Teknisk prosjektleder
Vi utnytter leverandørmarkedet i stor grad, og kjøper IT-tjenester og tekniske løsninger. Vi gjennomfører mange anskaffelsesprosjekter, mottaksprosjekter og tekniske utviklingsprosjekter. Prosjektene er tverrfaglige med deltakere med spisskompetanse innen teknologi, tjenesteutvikling, anskaffelseslovverket og endringsledelse.
Nå ser vi etter en dyktig prosjektleder med helhetlig forståelse av brukerbehov, gevinster, leverandørmarkedet, tekniske løsninger og endringsledelse, og som får fram det beste i prosjektteamene. Er det deg?

Kvalifikasjoner:

  • du må ha høyere utdanning, gjerne på bachelor- eller masternivå (lang og bred erfaring kan kompensere for formell utdanning)
  • du må ha erfaring fra spesifikasjon, anskaffelse, design eller implementering av IT-tjenester
  • du må ha praktisk erfaring med teknisk prosjektledelse innen IT
  • gode formidlingsegenskaper på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig

I tillegg er det ønskelig med én eller flere av følgende kvalifikasjoner:

  • utdanning / sertifisering innen prosjektledelse
  • helhetlig forståelse for teknisk arkitekturarbeid og leverandørmarkedet innen området
  • god forståelse av kontrakter, gjerne med erfaring med statens standardavtaler
  • kunnskap og evne til å sette deg inn i forretningssidens behov og forstå hvordan disse kan realiseres i kostnadseffektive tjenester/løsninger i den digitale arbeidsplassen

Personlige egenskaper:

Vi ser for oss at du:

  • liker tverrfaglig samarbeid der du gjør ditt beste for at kollegene dine lykkes
  • du er god til å skape samarbeid og motivere medarbeidere
  • setter deg raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenker helhetlig
  • er brukerorientert, analytisk og finner gjennomførbare og sikre løsninger
  • kommuniserer godt med andre fagfolk og beslutningstakere, fremstiller idéer og løsningsforslag visuelt, samt deler din kompetanse med andre

Hos oss er det tidvis høy aktivitet og det er nok å gjøre! Da vil du få bruk for din arbeidskapasitet og evne til å arbeide med flere oppgaver parallelt. Du har en strukturert tilnærming til problemløsning, og liker å arbeide på standardiserte måter.

Vi tilbyr:

Vi kan friste med

  • et dyktig, ambisiøst og utviklende fagmiljø. Vi lover at du utvikler deg faglig og personlig med oss
  • muligheten til å arbeide med moderne teknologi og samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som har stor tillit hos befolkningen
  • fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Vi tilbyr konkurransedyktig lønn og gode betingelser. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og/eller attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.


Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du får selvsagt beskjed om utfallet. 

 

  • Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    15.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4698607
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
  • Uppdaterad 13.07.2022