• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    27.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4879, GRIMSTAD
    GRIMSTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6165795
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Vil du være med å forme fremtidens digitale løsninger hos oss?

Direktorater og tilsynsorgan

Vi utvikler løsninger som berører alle – innbyggere, næringsliv og offentlige virksomheter. Vi jobber kontinuerlig med å forenkle våre løsninger og setter brukeren i sentrum. Det skal være enkelt å gjøre rett!

Vi har kommet langt i moderniseringen av systemporteføljen vår, og dette sammen med vårt viktige samfunnsoppdrag gjør at fremtiden hos oss er både spennende og full av muligheter.

Vi jobber med mye spennende i hos oss, blant annet med forvaltning og videreutvikling av Aksjonærregisteret. Vi står foran en mulig modernisering av aksjebeskatningen, og denne stillingen vil innebære muligheter til å bidra fra start og dermed også kunne være med og påvirke utformingen av fremtidens aksjebeskatningssystem. Gjengen som jobber med dette i dag holder til i Grimstad, og er et team med bred erfaring på både teknisk og faglig side. Vi søker nå en ny funksjonelt ansvarlig til vårt eksisterende fagmiljø, er det deg?  

Hos oss vil du få en sentral rolle i både ny- og videreutvikling av våre løsninger. Du vil være bindeleddet mellom forretningen, sluttbrukerne og teknologien, der du sørger for at behov blir forstått og omsatt til funksjonelle løsninger. Du vil jobbe som en drivkraft i prosessene og samarbeide tett med designere, utviklere og eiere. Hos oss vil du være en del av et tverrfaglig, smidig utviklingsteam, hvor du får mulighet til å bruke og videreutvikle dine ferdigheter innen metode, verktøy og teknologi for å skape de løsningene som virkelig betyr noe.

Kvalifikasjoner:

  • høyere relevant utdanning, minimum på bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning  
  • flere års arbeidserfaring i roller som funksjonell arkitekt, funksjonelt ansvarlig, produkteier eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak, gjerne med smidig metodikk   
  • dokumentert kunnskap og erfaring med å strukturere og beskrive behov og krav  
  • erfaring med utforming av epos og brukerhistorier, gjerne i Confluence og Jira   
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk  

Det er ekstra bra om du har erfaring med arbeid innen verdipapirer eller regnskap og revisjon, siden stillingen vil være sentral i forvaltningen og videreutviklingen av Aksjonærregisteret og håndtering av aksjebeskatning i en eventuell fremtidig modernisering av systemet. 

Personlige egenskaper:

Du er en person som trives med å samarbeide på tvers av ulike fagmiljøer, og dine kommunikasjonsevner gjør at du kan bygge gode relasjoner med ulike team og avdelinger. Med din erfaring har du utviklet en evne til raskt å sette deg inn i komplekse problemstillinger og se helheten i utfordringer. Du er også flink til å identifisere behov som kanskje ikke er like åpenbare ved første øyekast, noe som gjør deg til en verdifull ressurs i prosesser som krever strategisk tenkning. 

Initiativ kommer naturlig for deg – du er ikke den som venter på at andre skal ta ledelsen, men heller en som aktivt søker løsninger og veier fremover. Du er beslutningsdyktig og har en skarp evne til å prioritere de viktigste oppgavene, slik at teamet alltid jobber mot felles mål på en effektiv måte. I tillegg har du en naturlig lederevne som gjør at du kan inspirere og engasjere andre, selv uten å ha en formell lederrolle. Du får folk med deg og skaper et arbeidsmiljø preget av samarbeid og gjensidig støtte, hvor alle jobber mot samme mål.

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som seniorrådgiver (kode 1364), og får en brutto årslønn mellom kr 700 000 - 920 000 avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette. Stillingen har seks måneders prøvetid. 

Synes du dette virker spennende eller er det noe du lurer på etter å ha lest denne annonsen? Trenger du mer informasjon om stillingen eller om oss? Da er det bare å ringe Rune Gunleifsen - jeg gleder meg til å snakke med deg! 


Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.]

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    27.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4879, GRIMSTAD
    GRIMSTAD
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6165795
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten