• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    17.05.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3793136
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune

Vil du være med å digitalisere Lønningsavdelingen?

Sandnes kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi er et sentralt lønningskontor som fører lønn for Sandnes kommune og flere andre kommunale og interkommunale foretak. I dag er vi 11 medarbeidere med et høyt faglig miljø. Vårt ansvar er å utbetale rett lønn til rett tid, kreve inn refusjoner og foreta lovpålagt rapportering av arbeids og lønnsdata til offentlige instanser og pensjonskasser.

Vi har systemansvar for lønns- og HR systemet Visma Enterprise HRM, og reiseregningssystemet Expense, som innebærer drift og vedlikehold av systemet, integrasjoner og datatransport mot andre systemer internt og eksternt. Ansvaret for GDPR, datakvalitet, bakgrunns- og grunndata ligger også hos oss. 

Vi jobber nå med å utvide og oppgradere vårt lønnssystem til en digital plattform.

Arbeidsoppgaver:

 Vi ser etter deg som har god IT- og systemforståelse, som kan utvikle, drifte og vedlikeholde våre IT-systemer og tilhørende rutiner opp mot kommunens øvrige avdelinger. Du vil delta i, og ha ansvaret for faglige- og digitaliseringsprosjekter hvor lønningsavdelingen er involvert. Du kommer til å jobbe med digitalisering og faglig utvikling av avdelingen og samtidig være en fagperson på lønnsområdet. 

Oppgavene innbefatte, men er ikke begrenset til:

  • Overordnet ansvar for våre IT-systemer og være systemansvarlig for Visma Enterprise, HRM, og Expense
  • Oppfølging av grunndata og GDPR 
  • Utvikle våre systemer og rutiner, samt etablere og følge opp integrasjoner med andre forsystem
  • Prosjekter
  • Rapporteringer
  • Lønnsfaglig og IT system støtte
  • Selvstendig lønnsansvar

Kvalifikasjoner:

Relevant utdanning på minimum bachelornivå.
Minimum 3 års relevant arbeidserfaring.
Må ha gode datakunnskaper og systemforståelse.
Ønskelig med erfaring fra lønnsarbeid, Visma HRM og Expense

Personlige egenskaper:

Analytisk
Initiativrik og selvgående
Fleksibel og endringsvillig
Nøyaktig og strukturert
Interesse for IT og teknologi

Vi tilbyr:

Fleksibel arbeidstid
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
 
  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    17.05.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3793136
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Effektiv rekruttering på 1-2-3
  • Attraktiv bedriftsprofilering
  • Målrettet jobbannonse
  • Ta godt imot kandidaten
Les mer på Karriere for bedrifter
Oppgrader om du ønsker flere verktøy
  • Profesjonell søknadshåndtering
  • Jobbmatch - 100.000+ kandidater
  • Integrasjoner med HR og fag-systemer
Legg ut jobbannonse