• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    25.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1369, STABEKK
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5879791
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Vil du være en del av et stort faglig nettverk av sykehjemsleger? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune søker sykehjemslege/ALIS.

Bærum kommune har 10 sykehjem, og til sammen ca 21 legeårsverk.

Bærum kommune har hatt fokus på legetjenesten i kommunen, og har de siste årene økt legedekningen på sykehjem med ca 30 %. Det er blant annet ansatt en fagoverlege for sykehjem med faglig oppfølging av legene. Det jobbes med gode ALIS løp, og som ALIS i kommunen må du regne med å arbeide ved flere tjenestesteder for å kunne fullføre spesialisering i allmennmedisin. Vi kan tilby veiledning av spesialist i allmennmedisin som jobber på sykehjem i kommunen, smågrupper en halv dag hver måned, og internundervisning. Her vil du være del av et stort faglig nettverk.

Per i dag søker vi lege som kan jobbe ved følgende institusjoner:

Solvik langtidsavdelinger og Stabæktunet langtidsavdelinger, til sammen 100 %. Lavere stillingsprosent kan vurderes.

Arbeidssteder kan endre seg etter kommunens behov.

Kvalifikasjoner:

  • Lege med norsk autorisasjon, HPR nr. registreres i CV
  • Dersom du ikke innehar spesialitet i allmennmedisin (eller annen relevant spesialitet), vil du måtte inngå avtale med kommunen om å gjennomføre spesialistutdannelse i allmennmedisin. Du må derfor ha fullført LIS1/turnus
  • Gode datakunnskaper med ferdigheter i elektronisk dokumentasjon (kjennskap til Profil verdsettes)
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2 eller tilsvarende dokumentasjon på språkkompetanse, må da evt. legges ved søknaden

Personlige egenskaper:

  • God formuleringsevne, både muntlig og skriftlig
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å arbeide ansvarlig, nøyaktig og effektivt
  • Evne og ønske om å arbeide kunnskapsbasert
  • Evne til å følge lover og retningslinjer

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Smågruppe som kan gi tellende timer til allmennmedisin videre- og etterutdanning eller til kompetanseområdet i alders- og sykehjemsmedisin
  • God oppfølging og veiledning
  • Overlegepermisjon 4 mnd hvert 5. år dersom du er spesialist i relevant spesialitet
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend

Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse  

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    25.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1369, STABEKK
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5879791
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune