• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    13.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5044734
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 03.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Vil du utgjøre en forskjell for barn og unge i offentlig omsorg og ettervern?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du utdannet barnevernspedagog eller sosionom og ønsker å bidra til et bedre barnevern?  Ønsker du faglig utvikling og vil være en del av et viktig og verdifullt barnevernsarbeid? Ønsker du å bidra til at barn plassert av barneverntjenesten får gode oppvekstsvilkår?

Hvis du svarer ja på disse spørsmålene kan du være den vi leter etter.  

Vi i Barne- og familieenheten har ledig 2 vikariater i 100% stilling som saksbehandler i avdeling omsorg og ettervern, med snarlig oppstart.

Barne- og familieenheten består av barneverntjenesten og ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling omsorg og ettervern arbeider for barn og unge i alderen 0-25 år som bor i fosterhjem, på institusjon eller i egen bolig ihht. lov om barneverntjenester. Avdelingen består av 15 saksbehandlere, 2 fagledere og avdelingsleder. 

Vi er en avdeling som er opptatt av faglig utvikling og de gode drøftinger der det er rom for, og ønske om, ulike perspektiver og synspunkt. Vi er opptatt av å se barnet i en helhetlig kontekst, og å etablere gode lag rundt barnet. Vi er en kreativ og løsningsorientert gjeng som er opptatt av inkludering og ivaretakelse av både hverandre og de vi har valgt å jobbe for. 

Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester).

Kvalifikasjoner:

I denne stillingen er det et krav om

  • Bachelorgrad som barnevernspedagog eller sosionom
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Sertifikat på personbil.
  • Du må kunne beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt)

Det er også ønskelig med 

  • Erfaring som saksbehandler i kommunal barneverntjeneste
  • Erfaring fra tverretatlig samarbeid
  • Erfaring med relasjonsarbeid med barn og unge
  • Erfaring med samarbeid med sårbare barn og familier

Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding.

Personlige egenskaper:

Vi ønsker oss en kollega som er engasjert og dedikert til det viktige arbeidet med å følge opp barn og unge med plasseringsvedtak og deres familie/nettverk.  

For å lykkes og trives i denne stillingen må du ha et ønske om å utgjøre en forskjell for disse barna og deres familier, og du må trives med tidvis stort arbeidspress. Vi søker deg som er flink til å koordinere, planlegge, tilrettelegge og gjennomføre arbeidsoppgaver. Du har evne til å prioritere og ta initiativ. Det er viktig at du liker å arbeide strukturert og selvstendig, men at du også kan trives med å jobbe i team når det trengs. Du fremstår som robust og handlekraftig, samtidig som du har evnen til å lytte, drøfte og analysere. Barnets beste er hele tiden i fokus, og gode samhandlingsevner, gode relasjonskompetanser og evne til å forstå både barn, unge og foreldre og deres uttrykksmåter er viktig.

Personlig egnethet vil bli vektlagt i utvelgelsen. 

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å delta i et spennende fagfelt under stor endring og utvikling.
  • Godt og varmt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • Veiledning både individuelt og i grupper.
  • En organisasjon i kontinuerlig utvikling med fokus på samarbeid med barn og unge.
  • Faglige utviklingsmuligheter.
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
  • Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet jfr. kapittel 4.
  • Disponible tjenestebiler
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    13.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5044734
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 03.03.2023