Ledig stilling

Kristiansund kommune

Vil du styrke vårt lederteam i 2026?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en leder med hjerte for mennesker - og som motiveres av å skape stabilitet der det trengs som mest? Da kan denne stillingen være noe for deg!

Vi søker en trygg og omstillingsdyktig avdelingsleder til 100 % midlertidig stilling i Bo og habilitering. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse, og har varighet ut 2026. 

Stillingen er et kombinert ledevikariat og innebærer at du vil tre inn som fungerende leder i flere avdelinger gjennom vikariatperioden.

Vi ser etter deg med helsefaglig kompetanse og gode lederegenskaper, som evner å bygge tillit, skape stabilitet og lede medarbeidere i ulike team og avdelinger – også når rammene endrer seg. Her får du bruke hele bredden av din kompetanse, og gjøre en reell forskjell i en viktig del av kommunens tjenestetilbud.

Bo og habilitering

Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, funksjonsnedsettelser og/eller andre vansker. Intensjonen er å hjelpe den enkelte til et meningsfylt liv på personenes premisser.

Tjenestene skal bidra til en meningsfull hverdag med å bevare sosialt nettverk, mulighet til yrkesaktivitet, og opplevelse av trygghet og mestring. Våre ansatte har faglig kompetanse og erfaring i arbeidet. Gjennom koordinering og tett samarbeid med familiene, andre enheter og eksterne samarbeidspartnere, skal våre tjenester gi en meningsfull tilværelse med best mulig livskvalitet.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, skal du som avdelingsleder lede avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene.

Enheten er i stadig utvikling der vi har fokus på å sikre riktig kompetanse til rett tid, gi tilpassede og differensierte tilbud etter beboernes ulike behov.

Dine hovedoppgaver
  • planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • bistå enhetsleder med å utøve kommunens systematiske HMS- arbeid
  • samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere
Vi ser etter deg som
  • trives med ansvar, variasjon og ledelse i en kompleks organisasjon 
  • evne til rask omstilling, struktur og selvstendighet
  • gode relasjonelle ferdigheter og trygg kommunikasjon 
Formelle krav
  • fortrinnsvis norsk autorisasjon som vernepleier
  • annen relevant 3- årig utdanning på høyskole- /universitetsnivå kan bli vurdert
  • god digital kompetanse
  • god norsk formidlingsevne, både muntlig og skriftlig
Det er ønskelig at du har
  • erfaring fra bo- og habiliteringstjenester eller tilsvarende fagområder
  • dokumentert ledererfaring eller tydelig lederpotensial
  • relevant videreutdanning innen ledelse eller organisasjonsutvikling
  • erfaring med rekruttering
  • erfaring med turnusplanlegging
Vi tilbyr
  • tett samarbeid med enhetens lederteam
  • et solid og aktivt fagmiljø med kvalitet og pasientsikkerhet i fokus
  • en utviklende lederstilling med stor grad av selvstendighet og ansvar
  • offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.