• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5631258
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 01.04.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vil du lede avdelingen for kontrakt og anskaffelser hos en av Vestlands største utbyggere?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for utbygging i Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere med mange spennende og utfordrende utbyggingsprosjekt. Samlet er utbyggingsporteføljen på om lag 15 milliarder kroner, med 90 prosjekt i ulike faser.

Vårt oppdrag er å representere Bergen kommune som utbygger i gjennomføring av byggeprosjekter tilknyttet kommunens formålsbygg som skoler, boliger, kulturbygg og sykehjem. Vi har mange spennende utbyggingsprosjekter fra konseptvalg, konseptutvikling til ansvar for bygging av nøkkelferdige bygg.

Vår visjon bygg med omtanke har mange betydninger. Vi skal realisere kommunale bygg med særlig omtanke for klima og miljø. Dette innebærer at vi så langt som mulig skal søke gjenbruk av bygg og inventar gjennom transformasjon, samt bærekraftig løsninger for utbygging og drift gjennom byggets levetid. Våre byggeprosjekt skal gjennomføres slik at brukere, nærmiljø og byens innbyggere har nytte og glede av et bygg i mange år framover. Mer informasjon om våre prosjekt finner du på Vi bygger Bergen. Er du på finn.no - vennligst klikk på lenken "hjemmeside" under "Søk her" knappen.

Vi søker nå etter leder for Avdeling for kontrakt og anskaffelser. Som avdelingsleder har du personal og fagansvar for seks medarbeidere med kompetanse innenfor innkjøp, samfunnsansvar og kontraktsoppfølging. Avdelingen har som oppgave å gjennomføre anskaffelser av bygg og anleggskontraktene vi trenger for å gjennomføre våre utbyggingsprosjekt. Avdelingen bistår også prosjektledere med juridisk rådgiving og følger med på at krav til seriøsitet og samfunnsansvar overholdes.

Etat for utbygging består av syv avdelinger; fire prosjektavdelinger, en avdeling for teknisk prosjektstøtte, økonomiavdeling, samt kontrakt og anskaffelser. Vi er i underkant av 60 ansatte, hvorav rundt halvparten er prosjektledere. Vi er sertifisert i kvalitetsledelse, og arbeider aktivt med utvikling av våre prosesser og styringssystem. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe sammen med dyktige fagfolk, og en kompetent og motivert ledergruppe.

Kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap / cand.jur. Kandidater med bred erfaring fra avdelingens fagområder kan likevel vurderes uten mastergrad, men må ha jus i fagkretsen.
  • Erfaring fra arbeid med lov om offentlige anskaffelser.
  • Det er ønskelig med erfaring fra personalledelse  eller fagansvar.
  • Det er en fordel med erfaring fra entrepriserett, herunder kjennskap til juridiske standarder for bygg og anlegg, og kjennskap til regelverket på arbeidsmiljøområdet
  • Ved ansettelse vil det bli lagt stor vekt på kandidatens personlige egenskaper og evne til å lede kunnskapsmedarbeidere.

Personlige egenskaper:

  • Gode relasjonelle egenskaper.
  • Du har god rolleforståelse og evne til å finne gode løsninger.
  • Lykkes med å lede selvstendige medarbeidere med høy faglig kompetanse.
  • Du har oversikt og sikrer gjennomføring.
  • Kunne stå i problemstillinger over tid og arbeide langsiktig for at de skal finne sin løsning.
  • Analytisk, med evne til helhetlige og strategiske vurderinger.

Vi tilbyr:

  • Et meningsfylt arbeid som bidrar til utviklingen av Bergen.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Gode muligheter for kompetanseutvikling.
  • Attraktive kontorlokaler i Kaigaten.
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som ber om konfidensialitet, må begrunne dette særskilt i eget søknadsfelt. De vil i tilfelle få tilbakemelding før offentliggjøring. Les mer om relevant begrunnelse i Offentleglova § 25

Spørsmål om stillingen kan rettes til etatsdirektør Willy-André Gjesdal tlf. 488 80 354, eller konsulent hos Personalhuset AS Cecilie Wåge tlf. 465 48 842.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5631258
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 01.04.2024