Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Nittedal kommune

Vil du jobbe som Økonomisk rådgiver hos oss?

Offentlig forvaltning

NAVs overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, samt sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Nittedal er en virksomhet med 45 medarbeidere fordelt på 2 tverrfaglige avdelinger, som sammen jobber for å gi gode tjenester til innbyggerne i kommunen.

NAV Nittedal tilbyr gjeldsrådgivning til innbyggere som har problemer med å betale faste utgifter og til å disponere egen inntekt. Vi ser et økende behov og henvendelser fra innbyggere som søker råd og veiledning om gjeldssituasjon sin. Det er viktig å kunne tilby denne tjenesten for å forebygge ytterligere økende gjeld, og for å finne muligheter og løsninger sammen med innbygger, som stabiliserer den økonomiske situasjonen deres og gjør den mer forutsigbar.

Vi ser etter deg som tenker og tror på muligheter og jobb først. Du er opptatt av å ta vare på mennesker og du tør å stå i utfordrende samtaler. Du må ha et stort engasjement for NAVs samfunnsoppdrag, og ha evne til å være strukturert i en hverdag som aldri er lik. Du brenner for å gi økonomisk råd og veiledning til innbyggere som er i en økonomisk krevende situasjon. NAV er i stadig utvikling og det er også forventet at du som medarbeider bidrar aktivt i dette arbeidet, slik at vi kan tilby stadig bedre tjenester for innbyggerne.

I forbindelse med intern omrokkering av arbeidsoppgaver, søker vi nå etter ny gjeldsrådgiver. 

Kvalifikasjoner:

  • Fullført utdannelse på minimum bachelorgradsnivå, helst innen økonomiske og administrative fag, Helse- og sosialfag og/eller juridiske fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring fra råd og veiledning av mennesker i sårbare og økonomisk vanskelige situasjoner
  • Erfaring fra økonomisk rådgivningsarbeid i bank, NAV-kontor eller annen kundevirksomhet
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Meget gode samarbeidsevner

Vitnemål fra fullført utdanning og attester må lastes opp sammen med søknaden din. All utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent.

Personlige egenskaper:

  • Et indre driv og en vilje til å stå på. Du må tåle høyt arbeidspress og det å følge opp tunge saker over lang tid
  • En fleksibel lagspiller med godt humør
  • Strukturert og kunne jobbe selvstendig
  • Omstillingsdyktig og trives med å bidra i endringsprosesser - både arbeidshverdagen og samfunnet endrer seg raskt
  • God til å samarbeide og motivere, og kunne skape og dele gode løsninger med kollegaer og samarbeidspartnere
  • Være en god bidragsyter til arbeidsmiljøet og være god på team

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Kompetente medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
  • En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling
  • Fleksitid
  • Kantine med godt utvalg og hyggelige priser
  • Tilgang til treningsrom
  • Gratis parkering
  • Lønn etter avtale