• Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    17.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5334923
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 30.08.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tynset kommune

Vil du jobbe som avdelingsleder i ergoterapitjenesten?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingen:

Ergoterapitjenesten har ledig 100 % årsvikariat som avdelingsleder/ergoterapeut i Tynset kommune fra 01.01.-31.12.24. I denne jobben får du jobbet som kommunal ergoterapeut i 60 % og lederoppgaver i 40 %. Stillingen vil være en del av det kommunale ergoterapitilbudet til brukere i alle aldre med varierte ergoterapifaglige arbeidsoppgaver. Teamet vårt består av flere ergoterapeuter.

Om tjenesteområdet:

Ergoterapitjenesten er en avdeling i helsetjenesten. Den består av kommuneergoterapi, kommunefysioterapi, kommunalt hjelpemiddellager, BUA og dagsenter for hjemmeboende eldre, funksjonshemmede og personer med demens. Tjenesten har lokaler på Tjønnmosenteret. BUA er en nasjonal utlånsordning for fritids- og sportsutstyr. Se www.bua.io for informasjon. Stillingen er direkte underlagt tjenesteområdeleder i helsetjenesten.

Tynset kommune er i en prosess for å tilpasse sine tjenester til framtidige helse og omsorgsoppgaver. Ergoterapitjenesten er involvert i utviklingsarbeid på flere områder som er relevant for tjenesten.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for kvalitet i drift og tjenesteyting.
  • Aktivt drive kvalitetsutvikling og faglig utvikling.
  • Personalansvar og økonomiansvar i egen avdeling.
  • Tett samarbeid mellom tjenesteområdeleder og andre avdelingsledere.
  • Bidra til helhetstenkning på tvers av avdelinger og tjenesteområder.
  • Kartlegging/vurdering av sosial, kognitiv, psykisk, fysisk funksjon og livssituasjon til personer i alle aldersgrupper.
  • Veiledning og trening i hverdagsferdigheter/ alternative arbeidsteknikker.
  • Formidling og tilpasning av tekniske hjelpemidler.
  • Gi veiledning, informere og undervise brukere, pårørende og samarbeidspartnere.
  • Råd og veiledning i forhold til bolig for brukere og offentlige og private publikumsbygg
  • Sakkyndig bistand i boligsaker der det søkes om utbedringstilskudd/-lån på bakgrunn av funksjonshemming.
  • Råd og veiledning i bilsaker knyttet opp til NAV bilsenter.
  • Koordinatorfunksjon/deltaker i individuell plan.
  • Tverrfaglig samarbeid med ulike instanser som bl.a.: hjemmetjeneste, institusjonstjeneste, TFF, barnehage/skole, spesialisthelsetjenesten, NAV, PPT osv.
  • Tilrettelegging med fokus på forebygging og tidlig innsats for å fremme aktivitet, deltakelse og inkludering.
  • Stimulere, bidra og tilrettelegge for helsefremmende og forebyggende helsetjenester.   
  • Dokumentere og rapportere om brukers funksjonsnivå i journalsystemet Cosdoc.

Krav til stillingen:

  • Norsk autorisasjon som ergoterapeut.
  • Ønskelig med erfaring med ergoterapi i kommunehelsetjeneste.
  • Ønskelig med lederutdanning og gjerne ledererfaring.
  • Førerkort klasse B.
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper.

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Gode formidlingsevner.
  • Evnen til å jobbe systematisk og målrettet.
  • Kunne arbeide praktisk og selvstendig.
  • Ha evne til å håndtere nye utfordringer og være fleksibel på arbeidsoppgaver.
  • Trives med en hektisk arbeidshverdag og klarer å håndtere og prioritere mellom arbeidsoppgavene.
  • Du er faglig engasjert og oppdatert.
  • Arbeider like godt selvstendig som i team.
  • Du er nytenkende, fleksibel og løsningsorientert.
  • Kunnskap og erfaring fra relevante kartleggingsverktøy, IT-verktøy.
  • Være en aktiv pådriver for å opprettholde godt arbeidsmiljø hvor alle er like viktige.
  • Vise interesse for mulighetene som ligger i framtidige helse- og omsorgstjenester.

Det legges vekt på personlig egnethet. 

Særskilte krav til stillingen:

  • Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn 3 måneder.

Vi tilbyr:

  • Meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Lønn i henhold til Hovedtariffavtalens bestemmelser
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • Tilsettingen skjer i henhold til lov og avtaler som gjelder for Tynset kommune
  • Hyggelige og engasjerte kollegaer
  • Rom for nytekning og utvikling
  • Faste møtepunkter med støttende lederteam.

 Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste,  dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

  • Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    17.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5334923
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 30.08.2023