• Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    19.04.2021
  • Sted:
    HARSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    HARSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3654010
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Vil du jobbe med vedlikehold og utvikling av HR- og lønnssystemer?

Forsvaret

Personell- og lønnsavdelingen (PLA) er en del av Forsvarets personell- og vernepliktssenter, og har fagansvar for lønns-, reise- og flytteprosessen i Forsvaret. Avdelingen har også ansvar for disponering og ansettelse av sivilt og militært personell. Avdelingen har 110 ansatte med både militær og sivil bakgrunn.

Vi er på jakt etter saksbehandler til vår driftsseksjon Lønn. Du har høyere utdanning innen fortrinnsvis økonomi eller HR og har erfaring innenfor stillingens arbeidsområde. Du er en selvstendig og nytenkende medarbeider med interesse for, og ønske om å delta i effektivisering og digitalisering av Forsvarets prosesser. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
 
Driftsseksjonen Lønn består av 9 stillinger som i hovedsak har ansvar for fagområdene tidsadministrasjon, lønnskjøring/lønnsproduksjon, myndighetsrapportering samt intern rapportering/analyse/statistikk. I ansvaret ligger også vedlikehold og utvikling av våre tekniske løsninger samt effektivisering og automatisering av Forsvarets prosesser. 

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til at lønnssystemet, spesielt innenfor området tidsadministrasjon, fungerer iht gjeldende avtaler, regulativer, direktiver og bestemmelser.
  • Bidra til videreutvikling og utvikling av tidsadministrasjon og arbeidstidsplanlegging.
  • Bistå i utvikling og videreutvikling av programmer/applikasjoner, rapporter mv innenfor fagområdet.
  • Levere HR-tjenester i form av saksbehandling, støtte og rådgivning internt i avdelingen samt til Forsvarets ledere og HR-rådgivere.
  • Utarbeide og kommunisere informasjon innenfor eget fagområde.
  • Vedlikeholde og utvikle tid og lønnsprosessen faglig, funksjonelt og teknisk med spesiell fokus mot forenkling og effektivisering/automatisering.
  • Delta/bidra i utviklingsprosjekter innenfor fagområdet.
  • Bidra i utvikling og gjennomføring av kurs innenfor eget fagområde.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 års relevant universitets- /høgskoleutdanning, fortrinnsvis innen HR eller økonomi.
  • Relevant tjenesteerfaring innenfor stillingens arbeidsområde.
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/ NATO Secret før tiltredelse.
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling, med kjennskap til lov- og avtaleverk i Staten.
  • Ønskelig med kjennskap til SAP datasystem.

Personlige egenskaper:

  • God vurderingsevne, helhetsforståelse og evne til å jobbe selvstendig.
  • Strukturert og nøyaktig.
  • Stor arbeidskapasitet.
  • Gode samarbeidsevner.

Språk

  • Du må ha god muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Du forstår muntlig og skriftlig engelsk.

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et godt kollegialt miljø.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter Statens lønnsregulativ som rådgiver, kode 1434, lønnstrinn 64 - 69, pt.575.600 - 630.500, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.
 
  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    19.04.2021
  • Sted:
    HARSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    HARSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3654010
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret