• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6485720
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
Ledigt jobb

Skatteetaten

Vil du jobbe med sikkerhet i en av Norges mest datadrevne etater? 

Direktorater og tilsynsorgan

Skatteetatens seksjon for sikkerhet, avvik og beredskap jobber vi med å forebygge mot sikkerhetshendelser gjennom tydelig risiko- og sikkerhetsstyring, internkontroll og rådgivning. Vi skal sikre at sikkerhetsrisiko håndteres i organisasjonen, og at vi kan håndtere kritiske hendelser raskt og på best mulig måte. Målet er å utvikle en god sikkerhet, avviks- og beredskapskultur i hele Skatteetaten, og gjennom den bidra til det viktige samfunnsoppdraget. 

Nå søker vi en rådgiver som kan gjøre sikkerhet relevant og forståelig for hele organisasjonen – fra toppledelsen til den enkelte medarbeider. Vi ser etter en person som brenner for kommunikasjon og formidling. Du skal bidra til å bygge en sterk sikkerhetskultur gjennom engasjerende innhold, kurs og opplæring. Sikkerhetskompetanse er en fordel, men ikke et krav – det viktigste er at du vet hvordan man når ut med et budskap i en stor organisasjon. Hos oss får du jobbe med mange spennende oppgaver sammen med 16 kollegaer med høy faglig kompetanse. Du vil samarbeide tett med sikkerhetsledere i våre divisjoner og øvrige fagmiljøer, både internt og eksternt. 

Kvalifikasjoner:

Du må ha

  • relevant utdanning på bachelornivå. Utenlandske grader må være godkjent av Nokut/HK-dir.
  • erfaring med kommunikasjon, innholdsproduksjon og/eller opplæring 
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
  • erfaring med å tilpasse budskap til ulike målgrupper 

Du må også kunne sikkerhetsklareres til nivå hemmelig i henhold til sikkerhetsloven.

Det er en fordel med

  • erfaring fra internkommunikasjon i store organisasjoner
  • kjennskap til sikkerhet, beredskap eller risikostyring
  • kompetanse innen digitale læringsplattformer og kursdesign

Personlige egenskaper:

Du

  • er kreativ og finner gode måter å engasjere folk på 
  • har gjennomføringsevne og liker å se resultater 
  • er strukturert og håndterer flere prosjekter samtidig
  • trives med samarbeid, men kan også jobbe selvstendig 
  • har evne til å gjøre komplekse temaer enkle og relevante

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan du inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom 650 000 og 920 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. 


Verdt å merke seg før du søker

Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vitnemål/karakterutskrifter og ev. relevante attester legges ved søknaden (eller legges inn som vedlegg snarest mulig). 
 
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match. 
 
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju. 
 
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette. 
 
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring. 

 

  • Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6485720
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten