Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    05.03.2020
  • Sted:
    HARSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    HARSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2753404
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vil du jobbe med saksbehandling av refusjoner innen HR og lønn i Forsvaret?

Ved Personell- og lønnsavdelingen (PLA) i Harstad har vi en ledig konsulentstilling. Ansvarsområdet er knyttet til saksbehandling av Human Resource (HR) og lønnsdata for ansatte og vernepliktige i hele Forsvaret.
Vi ser etter deg med høyere utdanning innen fortrinnsvis HR eller økonomi og som jobber nøyaktig og godt både alene og sammen med andre.
Som saksbehandler hos oss vil du, sammen med dyktige kollegaer, ha ansvar for blant annet å besvare spørsmål innen HR og lønn herunder ansvar for registrering av sykemeldinger og foreldrepermisjoner, og saksbehandling av refusjonskrav til NAV. Du vil få mulighet for å være med på å utvikle/forbedre gjeldende prosesser innen HR og lønn. Du vil i arbeidet være med på å sørge for at alle Forsvarets ansatte, i både inn- og utland, får rett lønn til rett tid.
Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Personell- og lønnsavdelingen er en del av Forsvarets personell- og vernepliktssenter. Vi er 110 ansatte i avdelingen og har fagansvar for lønn-, reise- og flytteprosessen i hele Forsvaret. Avdelingen har også ansvar for disponering og ansettelse av militært og sivilt personell. For å verne om alt vi har og alt vi er, må vi selv leve ut de verdiene vi er satt til å forsvare. Vi ønsker derfor ansatte som etterlever Forsvarets kjerneverdier ved å vise respekt, ta ansvar og utvise mot.

Arbeidsoppgaver
  • Saksbehandle lønn- og personellsaker innenfor refusjonsteamets ansvarsområde.
  • Forvalte refusjoner på sentralt nivå i Forsvaret fra arbeids- og velferdsetaten (NAV).  
  • Saksbehandle foreldrepermisjoner og sykefravær for ansatte i Forsvaret iht oppdrag fra lokalt og sentralt nivå, herunder påse at nødvendig dokumentasjon innhentes, registreres og viderformidles til NAV.   
  • Veilede ansatte, ledere og HR i avdelinger om gjeldende lover, avtaler og regelverk innen HR og lønn.
  • Bidra i å utvikle prosesser og rutiner innen HR/lønn.
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3 års relevant utdanning fra universitet eller høgskole, fortrinnsvis innen HR eller økonomi.
  • Lang relevant arbeidserfaring kan etter vurdering kompensere for manglende formell utdanning.
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG / NATO SECRET før tiltredelse. 

Ønskelige kvalifikasjoner 

  • Relevant arbeidserfaring innen stillingens arbeidsområde (HR/lønn). 
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling.
  • Kjennskap til lov- og avtaleverk i staten.
  • Kjennskap til Forsvarets datasystemer (SAP og DocuLive).
Personlige egenskaper
  • Strukturert og ansvarsfull.
  • Stor arbeidskapasitet og god vurderingsevne.
  • Arbeide godt sammen med andre.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et godt kollegialt miljø.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter Statens lønnsregulativ som konsulent, kode 1065, LR 17, ltr. 48-54, pt. kr 435.100 – 479.600, avhengig av kvalifikasjoner. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse. Det tas forbehold om endelig lønnsfastsettelse.