Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    13.08.2020
  • Sted:
    HARSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    HARSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3016272
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Vil du jobbe med rapportering og analyse av HR- og lønnsprosessene i Forsvaret?

Er du en selvstendig og nytenkende medarbeider? Har du interesse for og ønske om å delta i effektivisering og digitalisering av Forsvarets prosesser? Har du høyere utdanning innen IT, HR eller økonomi og erfaring innenfor stillingens arbeidsområde? Vi søker etter saksbehandler til vår driftsseksjon Lønn. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

Personell- og lønnsavdelingen (PLA) er en del av Forsvarets personell- og vernepliktssenter, og har fagansvar for lønns-, reise- og flytteprosessen i Forsvaret. Avdelingen har også ansvar for disponering og ansettelse av sivilt og militært personell. Avdelingen har 110 ansatte med både militær og sivil bakgrunn.

Driftsseksjonen Lønn består av 8 stillinger som i hovedsak har ansvar for fagområdene tidsadministrasjon, lønnskjøring/lønnsproduksjon, myndighetsrapportering samt intern rapportering/analyse/statistikk. I ansvaret ligger også vedlikehold og utvikling av våre tekniske løsninger, samt effektivisering og automatisering av Forsvarets prosesser. Dette er et høyt prioritert arbeidsområde i Forsvaret.

Arbeidsoppgaver
  • Håndtere interne og eksterne forespørsler om uttak av rapporter inklusive analyse og anbefalinger samt bidra i utvikling/videreutvikling av nye og eksisterende rapporter
  • Bidra i arbeidet med digitalisering av Forsvaret som blant annet innbefatter implementering av RPA og Chatbot
  • Delta i vedlikehold og utvikling av lønnsprosessen faglig, funksjonelt og teknisk med spesiell fokus mot forenkling og effektivisering/automatisering
  • Delta/bidra i utviklingsprosjekter innenfor fagområdet
  • Bidra i utvikling og gjennomføring av kurs innenfor eget fagområde
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3 års relevant universitets-/høgskoleutdanning, fortrinnsvis innen IT, HR eller økonomi
  • Relevant tjenesteerfaring innenfor stillingens arbeidsområde
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG / NATO Secret før tiltredelse
  • Ønskelig med erfaring innen uttak, analyse og utarbeidelse av statistikk av store datauttrekk
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling, med kjennskap til lov- og avtaleverk i Staten. Ønskelig med kjennskap til SAP datasystem
Personlige egenskaper
  • Strukturert og nøyaktig
  • God vurderingsevne, helhetsforståelse og evne til å jobbe selvstendig
  • Gode samarbeidsevner
  • Stor arbeidskapasitet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et godt kollegialt miljø
  • Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter Statens lønnsregulativ som rådgiver, kode 1434, lønnstrinn 66-69, pt 594.400 - 627.700,- avhengig av kvalifikasjoner, med forbehold om godkjent lønn. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse

Andre opplysninger

  • Noe reisevirksomhet må påregnes
  • Det må påregnes tilleggsutdanning/kursing, samt endring av arbeidsoppgaver og plassering innen avdeling/seksjon etter behov