• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5175624
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 05.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Vil du jobbe med budsjett og økonomiplan i Lørenskog kommune?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du jobbe som spesialrådgiver i Økonomi og ha en sentral og utviklende rolle knyttet til budsjettering og økonomistyring?
Du vil jobbe tett med økonomisjef, og være en viktig dialogpartner for en eller flere sektordirektører.
Du må evne å se helheten i kommunal virksomhet, kunne utfordre og hjelpe ledere med ulike løsninger.

Lørenskog kommunen har et årsbudsjett på ca. 4 milliarder kroner, samt et omfattende investeringsprogram.
Samtidig har kommunen stor gjeld, noe som krever sterkt fokus på budsjettering, styring og rapportering.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innenfor økonomi eller andre relevante fagfelt, minst på bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan oppveie for utdanningskravet 
  • Utpreget analytiske evner og er strukturert  
  • Evne til å se gode strategiske og taktiske grep i økonomistyringen
  • Erfaring innenfor kommuneøkonomi med særlig vekt på budsjett- og økonomiplanarbeid
  • Innsikt i og erfaring med bruk av digitale budsjetterings- og rapporteringsverktøy som f.eks. Visma og Framsikt
  • Meget gode kunnskaper i norsk, skriftlig og muntlig 

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
  • Kvalitets- og utviklingsfokus
  • Evne til å jobbe selvstendig, se oppgaver og tåle høyt arbeidspress

Vi tilbyr:

  • Varierte og interessante arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling 
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • Gode arbeidstids, forsikrings- og fleksitidsordninger
  • Gode velferdsordninger
  • Nyoppussede kontor- og kantinefasiliteter
  • Lønn etter avtale

Annet

Økonomiseksjonen er en del av avdeling for Styring- og virksomhetsutvikling, og har 20 årsverk.

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.  

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5175624
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 05.05.2023