Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Sted:
    LODDEFJORD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    LODDEFJORD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3274334
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vil du jobbe med bemanning i Sjøforsvaret?

Team Marinen søker deg som vil være med å yte god service og gi god veiledning innen HR-faget til ledere og ansatte i Marinen. Som vår nye kollega blir du del av bemanningsseksjonen - Team Marinen. Bemanningsseksjon er en del av Sjøforsvarstaben (SST) som har hovedkontor på Haakonsvern Orlogsstasjon i Bergen og her vil du også ha din kontorplass. Som vår Bemannings- og personellforvalter i Team Marinen vil dine hovedoppgaver være å koordinere, gi råd og støtte i forbindelse med rekrutteringsprosesser, innen personellforvaltning og innen oppfølging av IA- og sykefraværssaker. Arbeidsdagen i vår seksjon er varierende og du vil møte mange spennende faglige utfordringer. 

Arbeidsoppgaver
  • Rådgiver innen militær og sivil bemanning i Marinen gjennom personell- og kompetansestyring, disponering av personell i henhold til beordringsmyndighet og tjenesteplaner og håndtere oppdukkende vakanser.
  • Være saksbehandler/fagansvarlig i personell- og kompetanserelaterte saker i Marinen.
  • Rådgi og veilede personellet i Marinen vedrørende kompetanse og karriere.
  • Støtte og rådgi ledelsen i Marinen i personellrelaterte saker.
  • Støtte i forhold til ivaretakelse av personellavdelingens rolle under Hovedavtale i Staten med tilpasningsavtale for Forsvaret  (HA/TA) drøftingene i Marinen.
  • Bidra i utøvelsen av internkontroll og støtte lønnsavdelingen.
  • Bidra inn i prosesser på tvers av seksjonene i personellavdelingen, samt støtte egen seksjon ved ledig kapasitet og etter behov.
Kvalifikasjoner
  • Bachelorutdanning innen personalforvaltning /HR, eller administrasjon, eventuelt annet relevant fagområde som ledelse og offentlig forvalting.
  • Lang relevant erfaring innen HR- området fra offentlig sektor (mer enn 6 år), kan etter vurdering kompensere for manglende formell utdanning.
  • 3 års arbeidserfaring innen personellforvaltning og HR-saksbehandling etter bestått bachelor.
  • God kunnskap om relevante lov- og avtaleverk i staten vil bli tillagt vekt.
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk- du kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte.
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG før tiltredelse.

Ønskelig kvalifikasjoner

  • Erfaring fra SAP og elektronisk rekrutteringssystem som f. eks. Webcruiter.
  • Erfaring fra og kjennskap til Forsvaret.
Personlige egenskaper
  • Du har god veilederkompetanse, og du setter deg raskt inn i komplekse problemstillinger og er opptatt av å finne gode løsninger. 
  • Du har gode samarbeidsevner, du deler kunnskap og erfaringer. 
  • Du er metodisk og systematisk og etterlever organisasjonens regler og prosedyrer.
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling med mange spennende arbeidsoppgaver og -utfordringer i et godt og positivt arbeidsmiljø. 
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode velferdsordninger, bl.a. muligheter for inntil to timers trening i arbeidstiden pr. uke, når tjenesten tillater det.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer god tjenestepensjonsordning, tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
  • Stillingen avlønnes etter Statens lønnsregulativ avhengig av ansiennitet og kvalifikasjoner som seniorkonsulent i stillingskode 1363, lønnen er fra ltr 55-68 som pt. kr. 490 600 til kr. 618 600,- brutto i året. Fra lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.