• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5434598
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 02.11.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Vil du jobbe i Norges kanskje mest spennende kommune og er landskapsarkitekt, arkitekt eller planlegger? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du interesse og engasjement for by- og stedsutvikling? Nå har vi to ledige stillinger som plansaksbehandlere.

Vi tilbyr et stort fagmiljø med varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for faglig utvikling.
Vi vektlegger samarbeid både internt og med andre aktører, inkludert private grunneiere, utbyggere, konsulenter og offentlige myndigheter.

Stillingene inngår i avdeling Regulering med ansvar for saksbehandling av offentlige og private detaljreguleringer, reguleringsendringer, delesaker, refusjonssaker og miljø- og klimaoppfølging. Vi bidrar også med utredninger og analyser innenfor temaene arkitektur, byliv og bokvalitet, miljø og klima, risiko og sårbarhet og samferdsel. Regulering har i dag 16 medarbeidere som inngår i plan- og bygningstjenesten med til sammen 100 medarbeidere.

Bærum kommune er i sterk utvikling med urbanisering, transformasjon og fortetting i knutepunkt, samtidig som det pågår store prosjekter innen bane og vei. «Mangfoldig, grønn og urban» er føringer for vårt arbeid i områder som regionbyen Sandvika, på Fornebu, Lysaker og Stabekk. Høy tetthet kombinert med hensyn til omgivelser, landskap, kulturminner, natur og dyrka jord, stiller store krav til styring av kvalitet og helhet. Vår arkitektur- og klimastrategi sikter mot ambisiøse arkitektur-, miljø og klimaløsninger.

Vi er stolte av våre tjenester, og søker stadig mot forbedring og utvikling av arbeidsprosesser og produkter. Vi legger vekt på tverrfaglighet, samarbeid, læring og deling.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanningsnivå: mastergrad/hovedfag fra høyskole/universitet
  • Utdanningsretning: landskapsarkitektur, arkitektur, planlegging eller tilsvarende  
  • Kunnskap om plan- og bygningsloven og interesse for kvalitetsarbeid
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
  • Ønskelig med erfaring fra planlegging, by- og stedsutvikling og plansaksbehandling i Norge
  • Ønskelig med erfaring fra prosjektledelse/-arbeid
  • Ønskelig med god kjennskap til digitale saksbehandlingsverktøy
  • Ønskelig med erfaring fra stedsanalyse, konseptutvikling, planlegging av bomiljøer og medvirkning
  • Ønskelig med god kjennskap til, og erfaring med, digitale visualiseringsverktøy og evne til å visualisere konsepter

Personlige egenskaper:

  • Du er kundeorientert, omgjengelig og positiv
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er analytisk, arbeider strukturert og er målrettet
  • Du er selvgående og initiativrik

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å forme fremtidens samfunn
  • Et faglig dynamisk og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Kontorplass i moderne kontorlokaler sentralt i regionbyen Sandvika
  • Fleksitid
  • Hjemmekontor
  • Bedriftsidrettslag, trimrom, sykkelparkering med garderobe
  • Tilgang på elbil og elsykkel i jobb
  • Lønn etter avtale
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjon
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5434598
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 02.11.2023