• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6421267
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Vil du gjøre en forskjell for barn og unge i Bergen?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bergen kommune søker faglig engasjerte kontaktpersoner til faste 100 % stillinger og vikariater. Hos oss får du muligheten til å bidra til trygghet, utvikling og omsorg for barn og unge – i tett samarbeid med familier og fagmiljøer.

Vi jobber systematisk og kvalitetsbevisst, med barnets stemme i sentrum. Vårt mål er å være en trygg og tilgjengelig hjelpetjeneste som gir riktig hjelp til rett tid – i barnets nærmiljø og kulturelle kontekst.

Arbeidssted
Barneverntjenesten er organisert i fire byområder, alle med moderne lokaler:

  • Bergenhus og Årstad – Møllendalsveien 6–8
  • Laksevåg og Fyllingsdalen – Folke Bernadottes vei 52 (Oasen)
  • Arna og Åsane – Åsamyrane 289
  • Fana og Ytrebygda – Kokstadflaten 4

I denne omgang er det Laksevåg og Fyllingsdalen, Arna og Åsane og Fana og Ytrebygda som er aktuelle. 
Stillinger kan være knyttet til undersøkelse, tiltak, omsorg og ettervern.

 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosialt arbeid eller barnevern
  • Annen relevant høyskoleutdanning på bachelornivå kan vurderes dersom vedkommende har master i barnevern eller kan vise til erfaring fra kommunal barneverntjeneste
  • Erfaring fra arbeid med barn og unge er en fordel
  • Ønskelig med erfaring fra første- eller andrelinjetjeneste i barnevernet
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Grunnleggende IKT-kompetanse
  • Førerkort kl. B. Kandidater som holder på med kjøreopplæring, kan vurderes til vikariater.  Politiattest med tilfredsstillende vandel kreves før tiltredelse 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • Har god rolleforståelse som myndighetsutøver
  • Arbeider selvstendig, systematisk og målrettet
  • Har høy faglig bevissthet og formidlingsevne
  • Er fleksibel, engasjert og samarbeidsvillig
  • Tåler høyt tempo og tidspress
  • Har forståelse for barns medvirkning og dokumentasjonskrav
  • Bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø i aktivitetsbasert kontorfellesskap

Vi tilbyr:

  • Meningsfullt arbeid med barn, unge og familier
  • Mulighet til å bidra til trygghet og beskyttelse
  • Faglig utvikling og spennende prosjekter
  • Opplæring, veiledning og mentorordning
  • Minimumslønn tilsvarende 10 års ansiennitet (kr. 608 200,- pr år)
  • Bestått relevant mastergrad gir masterlønn
  • Tjenestebiler til arbeidsoppdrag
  • Pensjonsordning i Bergen kommunale pensjonskasse
  • Yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Fleksitidsavtale og sosiale trivselstiltak
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift

Viktig informasjon: Opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om du ber om unntak fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Du vil bli varslet dersom dette skjer.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6421267
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune