Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Vil du bli vår nye Rådgiver/spesialrådgiver?

Offentlig forvaltning

Nasjonal kompetansetjeneste for læring og mestring innen helse (NK LMH) skal bidra til at lærings- og mestringsvirksomhet i sykehus og kommuner holder god faglig kvalitet og er kunnskapsbasert. Lærings- og mestringsvirksomheten har som mål å øke helsekompetanse og livskvalitet for brukere, pasienter og pårørende.

Kompetansetjenestens hovedoppgaver er forskning, utvikling og formidling med mandat gitt av Helse- og omsorgsdepartementet. Organisatorisk forankring er i Helse Sør-Øst RHF, lokalisert på Aker som del av Oslo universitetssykehus HF. Les mer om oss på vår nettside mestring.no.

Vi søker nå en rådgiver/spesialrådgiver med prosjektledererfaring til ett års engasjement med mulighet for forlengelse.  Kompetansetjenesten har fått tildelt midler fra Stiftelsen Dam til et utviklingsprosjekt knyttet til senfølger av Covid-19. Ledelse av dette prosjektet vil utgjøre 50 prosent av stillingen. Øvrig stillingsprosent vil inngå i tjenestens ordinære drift, inkludert arbeid med kompetanseheving innen helsepedagogikk. Om ønskelig kan en redusert stillingsbrøk vurderes.

Det er ønskelig med snarlig oppstart.


Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det mener vi er helt avgjørende for å løse de oppgavene som kreves av oss. Vi ønsker derfor at dette mangfoldet skal gjenspeiles blant søkerne til våre stillinger og oppfordrer alle til å søke uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har.
 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen helsefag, samfunnsfag eller pedagogikk. Særlig relevant utdanning/erfaring kan veie opp for deler av utdanningskravet.
  • Dokumentert kompetanse innen prosjektutvikling og -ledelse.
  • Erfaring med kurs- og veiledningsvirksomhet.
  • Erfaring med helsepedagogikk og brukermedvirkning.
  • Digital kompetanse og erfaring med å legge til rette for læring digitalt.
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne.
  • Det er ønskelig med erfaring fra kommunal helsesektor.

Personlige egenskaper:

Hos oss er det viktig at du:

  • Arbeider selvstendig, strukturert og målrettet.
  • Har god evne til å samarbeide og bygge nettverk.
  • Har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.
  • Er fleksibel og løsningsorientert.

Vi tilbyr:

  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver.
  • Et godt fagmiljø med høy kompetanse og trivselsfaktor.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter og tilgang til nettverk nasjonalt og internasjonalt.
  • Fleksibilitet med hensyn til arbeidstid og arbeidslokasjon.
  • Lønn etter avtale.
  • Som nyansatt i OUS blir du en del av et velkomstprogram.
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag. 

For at vi skal kunne vurdere din søknad må du søke via «Søk på stillingen» knappen. Vi tar dessverre ikke imot søknader på e-post.
Oppstart etter avtale.