• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    20.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6003760
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Vil du bli vår nye HR rådgiver?

Offentlig forvaltning

Enhet HR i Bydel Gamle Oslo er i en spennende endrings- og utviklingsprosess og skal i den forbindelse gå over til en HR business partner modell. Dette arbeidet er vi så vidt i gang med, så om du vil være med på reisen så les videre!

Fra april 2025 vil HR enheten i Bydel Gamle Oslo bestå av HR direktør og seks HR rådgivere, hvor en har fagansvar for GAT og lønn. De øvrige rådgiverne vil utvikles til å bli HR-partnere.

Vi er en gruppe dedikerte medarbeidere med variert bakgrunn og erfaring, som er opptatt av å etterleve bydelens visjon "sammen om løsninger". Som kollegaer er vi opptatt av å ha omsorg for hverandre og hjelpe til hvis noen av oss står fast. Vi har stor takhøyde, pågangsmot og glimt i øyet og håper du også har det!

Enheten er i prosess med å definere og tilpasse tjenestetilbudet opp mot prioriterte områder, ressurser og behov. I dette arbeidet er vi opptatt av å forenkle, forbedre og fornye HR-prosessene til det beste for ledere, medarbeidere og vår egen arbeidshverdag. Vi har hektiske dager nå, men tenker at innsatsen vi legger ned på innovasjon og utvikling av fagområdet vårt vil bære frukter på sikt. Hvis du synes alt dette høres ut som både givende og interessant, så håper vi at du blir en del av laget vårt! 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå innen relevant fagområde, fortrinnsvis innen HR. 
  • Bred og relevant arbeidserfaring innen hele HR området, særlig fra strategisk HR
  • Meget god digital- og systemforståelse
  • God kunnskap om forebyggende sykefravær, oppfølging av sykefravær og inkluderende arbeidsliv
  • Svært god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
  • God kompetanse i lov- og avtaleverk innen HR området
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Kjennskap til offentlig forvaltning samt relevant lov- og avtaleverk
  • Det er en fordel om du har erfaring med digitaliseringsprosesser og omstillings- og endringsprosesser

Personlige egenskaper:

  • Fremoverlent, løsningsorientert og lærevillig
  • Initiativrik, selvgående og har høy gjennomføringsevne
  • God på å bygge trygge relasjoner på tvers av organisasjonen
  • Analytisk og liker å jobbe metodisk
  • Trygg, har faglig integritet og er serviceinnstilt 
  • Samarbeidsorientert og en god lagspiller  
  • Utviklingsorientert
  • Fleksibel og trives i omgivelser med endring
  • Motivert og engasjert

Vi tilbyr:

  • Lønnsplassering i lønnstrinn 52 - 55 (kr 810 500 til 861 800 pr år i 100 % stilling) i Oslo kommunes regulativ avhengig av dokumentert erfaring, kompetanse og kvalifikasjoner.
  • Inkluderende og hyggelige kollegaer
  • Faglige utfordringer 
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for avtale om hjemmekontor
  • Tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Nye moderne lokaler i felles bydelshus sentralt på Tøyen senter. Tilgang til treningsrom med apparater
  • Rabatt på trening hos SATS og OKBIL (Oslo kommunes bedriftsidrettslag)
  • Personalhytte på Norefjell
  • Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud
  • Sykkelparkering i kjelleren
  • Personalrestaurant 

Tiltredelse etter avtale

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    20.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6003760
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune