Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
26.05.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5179, GODVIK
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
5175651Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 05.05.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Vil du bli vår nye avdelingsleder på Leirvikåsen 13 avlastning ?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Avlastningstjenester for utviklingshemmede dyktig sykepleier/ vernepleier som er klar for lede og ivareta personell og tjenestemottakere i en travel hverdag på Leirvikåsen 13 avlastningsbolig. Enheten har 9 kommunale avlastningsboliger, 1 private avlastningstiltak, en avdeling tjenestekoordinatorer og avdeling for private avlastere som har ansvar for ca. 120 besøkshjem. Enheten gir tilbud til barn og ungdom med funksjonshemming og utviklingshemming.
Leirvikåsen 13 er en avlastningsbolig for barn og unge med en autismespekter diagnose, alle og enhver unike. barna/ungdommene bor til daglig hjemme med familiene sine. Boligen har 6 avlastningsplasser, og brukerne er for tiden i aldersgruppen 8-23 år. Boligen disponerer 19 årsverk fordelt på 37 faste stillinger, og har en sammensatt personalgruppe bestående av miljøterapeuter, helsefagarbeider og assistenter i store stillinger og mindre stillinger. Boligen heter per i dag Svartediket avlastningsbolig, og ligger i Svartediksveien 27. Planen er bolig skal flyttes i nye lokaler i Leirvikåsen 13 i Godvik i løpet av høsten 2023. Det er nærhet til kollektivtransport og muligheter for parkering.
Hovedmålet for avlastningsboligen er å være et trygt og godt sted for barnet/ ungdommen, og at foreldrene skal oppleve reell avlastning under oppholdene. God omsorg, meningsfulle aktiviteter og utvikling hos den enkelte står i fokus. For å få til dette har vi engasjerte medarbeidere som ser den enkelte, støtter og hjelper sine kollegaer, samarbeider godt med foreldre og andre samarbeidspartnere, er opptatt av etisk refleksjon og utvikling.
Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.
Stillingen rapporterer til enhetsleder som nærmeste leder, og du inngår i enhetens ledergruppe. Som avdelingsleder vil du og få tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal, økonomi samt andre støttefunksjoner.
Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke
Oppstart vil være mulig fra august 2023.
Organisasjonen vil gjennomgå en omorganisering i 2023, og endringer vil kunne forekomme
Kvalifikasjoner:
- Autorisasjon som sykepleier/vernepleier. Annen relevant 3-årlig høyskole eller universitetsgrad kan vurderes
- Lederutdannelse eller annen relevant videreutdanning fra høyskole/universitet er en fordel
- Relevant ledererfaring er en fordel
- Erfaring fra arbeid i avlastningsbolig og med døgnfordeling er en fordel
- Kjennskap til og erfaring fra brukergruppen
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere gode kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig fremstilling gjennom bestått minimum B2-test.
- Kunnskap om og god erfaring med aktuelt og relevant lovverk er en forutsetning, bl.a helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9 og arbeidsmiljøloven.
- God kompetanse på turnusplanlegging og prosessene med godkjenning er en fordel
- Erfaring med beslutningsprosesser er en fordel
- Ønskelig med god systemforståelse av administrative fagsystemer
- Gode samarbeids - og kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning
- Gode datakunnskaper er en forutsetning
- Førerkort klasse B er ønskelig
- Krav om politiattest
- Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
Personlige egenskaper:
- Du arbeider selvstendig og er samtidig god på å samarbeide tett med medarbeidere, samarbeidspartnere og overordnede.
- Du er tydelig og synlig i arbeidsmiljøet og god på myndiggjøring av ansatte.
- Du arbeider systematisk, målorientert og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Du har høy arbeidskapasitet og er fleksibel.
- Du overholder tidsfrister og har god økonomisk forståelse
- Du er god til å veilede og motivere medarbeidere for å nå mål for tjenestemottaker og organisasjonen.
- Du bidrar til å ivareta gode holdninger og god etisk refleksjon i arbeidsmiljøet
- Du er god til å veilede og motivere medarbeidere
- Du er handlekraftig og beslutningsdyktig
Vi tilbyr:
- Et stort og inkluderende fagmiljø med blant annet egen mentorordning
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, tilrettelegging for videreutdannelse
- Et stort godt og aktivt arbeidsmiljø
- Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Dagarbeid med fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
- Lønn etter lokale lønnsbestemmelser
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
26.05.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5179, GODVIK
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
5175651Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 05.05.2023