• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1351, RUD
    BÆRUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4711285
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Vil du bli med og forme fremtidens skole? Søk stillingen som avdelingsleder ved Hauger skole!

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hauger skole er en ungdomsskole i vestre Bærum, nedenfor Kolsåstoppen og med Bærumsmarka, store grøntarealer og Bærum idrettspark i umiddelbar nærhet. Det er god kommunikasjon til både Oslo og Sandvika, med Kolsåsbanen og buss/ekspressbuss rett utenfor døren. Skoleåret 2022/23 har skolen omkring 375 elever og 46 lærere, fordelt på 16 klasser. Skolens lederteam består av rektor og to avdelingsledere. Rektor har oppmerksomheten rettet mot strategisk ledelse, avdelingsledere har ansvar for den daglige drift og oppfølging i avdelingene.

Hauger skoles visjon er «et godt sted å lære, et godt sted å være», og vi jobber spesielt med å skape gode relasjoner mellom alle i skolemiljøet – bl.a. gjennom lokalt planarbeid, fellesaktiviteter på tvers av klasse og trinn, bl.a. gjennom dramaaktiviteter og elevmedvirkning. Hauger skole driver også Bærum kommunes velkomsttilbud for nyankomne minoritetsspråklige elever på ungdomstrinnet, og vi er praksisskole for studenter fra Universitet i Oslo, OsloMet og Universitetet i Sørøst-Norge.
Mer om Hauger skole finner du her.

Vi søker en avdelingsleder som er engasjert, målbevisst, samarbeidsorientert, faglig dyktig, og som har lyst til å være med på å forme en organisasjon som er klar for morgendagen i samarbeid med resten av skolens ledelse. 

Arbeidsoppgaver:

  • Være en aktiv deltaker i skolens ledelse og stab, delta og ha delansvar i strategisk planlegging, faste møter og skoleutvikling
  • Koordinere organisering, faglig veiledning og pedagogisk utviklingsarbeid i egen avdeling
  • Lede og bidra til konstruktiv refleksjon i personalet
  • Være oppdatert innen forskning og utvikling
  • Analysere og følge opp ulike skoleresultater
  • Utvikle, vedlikeholde og følge opp planer og systematisk arbeid
  • Kommunisere med noen av skolens samarbeidspartnere, leverandører og tjenesteytere
  • Ha en aktiv rolle i samarbeidet med foreldre
  • Stillingen kan omfatte en andel fast eller midlertidig undervisning

Kvalifikasjoner:

  • Skolefaglig utdanning og formell undervisningskompetanse for skoleslaget
  • Skolelederutdanning og ledererfaring vil bli vektlagt
  • Interesse for, og erfaring med, digitale læringsverktøy
  • God læreplanforståelse
  • Systemforståelse og noe erfaring med forvaltning
  • Som søker vil du bli vurdert med utgangspunkt i øvrige ledere på skolen, og oppgavene fordeles ut fra kvalifikasjoner i ledergruppen

Personlige egenskaper:

  • Det er viktig å være en god og tydelig kommunikator
  • Vi ønsker oss en som er nysgjerrig og som utforsker nye løsninger
  • Det er viktig å være analytisk, og samtidig ha gjennomføringskraft
  • Vi leter etter en lagspiller
  • Høy arbeidskapasitet er en fordel, og evne til å sortere og sjonglere parallelle prosesser
  • Det er viktig å være god til å bygge og vedlikeholde relasjoner
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet og at ledergruppen blir riktig sammensatt

Vi tilbyr:

  • Pliktig innskudd i Statens Pensjonskasse
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend

 

Attester og vitnemål tas med til eventuelt intervju.

Gyldig politiattest iht. §10-9 i Opplæringsloven må fremlegges før tiltredelse.

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1351, RUD
    BÆRUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4711285
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune