• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3271237
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 13.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Vil du bli med å øke kvaliteten i arbeidet vårt som porteføljemedarbeider?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommunes digitaliseringsstrategi «ETT Bærum – digitalt førstevalg» skal bidra til at innbyggere, bedrifter, lag/foreninger, ansatte og ledere i Bærum kommune får et reelt digitalt førstevalg i møte med kommunale tjenester. Hovedformålet til porteføljen er å realisere strategien og målene som er vedtatt.  

Kommunen har en ledig stilling i det nyetablerte porteføljekontoret som skal understøtte Digitaliseringsrådet i utøvelsen av sitt ansvar og gjennomføringen av sine oppgaver. Digitaliseringsrådet har ansvaret for den kommuneovergripende strategien, tilhørende handlingsplan og realisering via porteføljen av digitale prosjekter. 

Som en viktig del av arbeidet med å forbedre økt kvalitet i porteføljestyringen, søker vi nå en porteføljemedarbeider. Du vil bidra til at kommunen prioriterer sine digitale initiativ på en god måte og at det er enkelt for prosjektene å jobbe etter disse prioriteringene.  

Stillingen hører inn under organisasjonen til Digitalisering og IT (DigIT) og vil sammen med et lite team rapportere til lederen for porteføljekontoret. DigIT som i dag består av tre enheter som skal sørge for kostnadseffektiv, sikker og stabil IT- og digitaletjenester, samt utvikling av disse. 

Vil du vite mer om Digitalisering og andre stillinger i Bærum kommune, klikk her  

Nysgjerrig? Ring Tristan eller Geir for en uformell prat. 

Arbeidsoppgaver

Stillingenes hovedoppgaver knytter seg til utvikling, styring og oppfølging av kommunens digitaliseringsportefølje:

  • Ansvarlig for fasilitering av saksforberedelse til Digitaliseringsrådet 
  • Støtte leder for porteføljekontoret i utøvelsen av ansvaret med å støtte og fasilitere Digitaliseringsrådets arbeid og følge opp vedtak tatt av Digitaliseringsrådet 
  • Støtte teamet i porteføljekontoret i administrative oppgaver 
  • Bidra til å videreutvikle porteføljestyringen av digitaliseringsprosjekter 
  • Bidra til videreutvikling av porteføljeprosessen, maler og dokumenter  
  • Bidra inn i utviklingen og forvaltning av rammeverk for prosjekt- og prosjektstyring  
  • Øvrige oppgaver og andre ansvarsområder kan bli tillagt stillingen  
Kvalifikasjoner
  • Relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanningsnivå  
  • Erfaring med prosjekt- og/eller porteføljeledelse 
  • Erfaring med, eller interesse for, porteføljestyring  
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk  
  • Ønskelig med erfaring fra prosjekter med endring av arbeidsprosesser 
  • Det er også ønskelig med sertifisering innen prosjekt-, program- og porteføljestyring (e.g. Prince2 eller MoP) eller tilsvarende dokumentert kompetanse 
Personlige egenskaper
  • Du har god gjennomføringsevne og arbeidskapasitet  
  • Du er serviceorientert med gode kommunikasjonsevner  
  • Du tar initiativ og er selvgående  
  • Du jobber analytisk og strukturert  
  • Du er nytenkende og finner løsninger på komplekse problemstillinger

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr
I det nyetablerte porteføljekontoret er det stor mulighet til å være med og utvikle fagområdet og egen stilling. Vi tror på investering i de ansatte, og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer. Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året. 
Kommunen har kompetanseutviklingsstipend, offentlig pensjonsordning, og ansatte har tilgang til leieordning av hytte og ferieleiligheter i inn- og utland. 
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3271237
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 13.11.2020