Bedrift
Løten kommuneSøknadsfrist
20.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2340, LØTEN
LØTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6286577Se her for andre jobber fra Løten kommune
Løten kommune
Vil du bidra til økt samfunnsengasjement og klar kommunikasjon?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Løten kommune utvikler seg bevisst mot å bli «Kommune 3.0». Sentralt i dette arbeidet er samskaping mellom kommunen, innbyggerne, ansatte, næringsliv, frivillighet og andre lag, organisasjoner og interessenter for å skape gode og bærekraftige tjenester for framtida. God, tillitsvekkende, tydelig og oppdatert informasjon og kommunikasjon er et av suksesskriteriene for å lykkes.
Vår nye kommunikasjonsmedarbeider vil bli sentral i omstillings- og endringsprosesser i kommunen. Et investeringsprosjekt med stort informasjonsbehov er Framtidens skole i Løten, der det er vedtatt bygging av ny barneskole til erstatning for fire barneskoler. Ny barneskole skal etter planen stå innflyttingsklar i 2029, og det er også vedtatt oppføring av ny ungdomsskole.
Stillingen er organisatorisk plassert i kommunens stab med til sammen 20 medarbeidere fordelt på tre stabsenheter; HR og kommunikasjon, Utvikling og digitalisering og Økonomi- og virksomhetsstyring. HR og kommunikasjon består av ni medarbeidere innenfor fagområdene HR, personalforvaltning, innbyggerservice, kommunikasjon og dokumentforvaltning. Stillingen vil i det daglige samarbeide tett med prosjektledelsen for pågående investeringsprosjekter.
Kvalifikasjoner:
Krav
- 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet
- God digital kompetanse i verktøy for kommunikasjon og samhandling
- Oppdatert på moderne teknologi, forståelse og kjennskap til moderne kommunikasjonsmetoder og - plattformer
- Erfaring med mediekontakt
- Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
Ønsker
- Relevant kommunikasjonsfaglig arbeidserfaring fra større investerings-/omstillingsprosjekter, gjerne fra offentlig sektor
- Forståelse for politiske og samfunnsmessige forhold og hvordan en politisk styrt organisasjon fungerer
- Erfaring med planlegging og gjennomføring av medvirkningsprosesser og innbyggerdialog
- Erfaring med inkluderende kommunikasjon og tilrettelegging av informasjon for ulike målgrupper
- Har du kompetanse, erfaring og/eller interesse for HR-relaterte oppgaver, spesielt i sammenheng med omstillings- og endringsprosesser, er det en fordel
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som har god rolleforståelse og meget god samarbeidsevne. Du bygger lett tillit og relasjoner i møte med ulike interessenter og evner å behandle ulik dokumentasjon og formidle komplekse budskap på en tydelig og tilgjengelig måte. Du har høy arbeidskapasitet, jobber selvstendig og får ting gjort. Du er initiativrik, nytenkende og proaktiv. Der andre ser utfordringer liker du å finne løsninger. Du er fleksibel, jobber strukturert og analytisk og motiveres av kontinuerlig forbedring og digital utvikling. Hvis du kjenner deg igjen i beskrivelsen, og har personlig egnethet for rollen, vil vi gjerne høre fra deg.
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommune sine etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr:
- En jobb med spennende, og tidvis krevende, kommunikasjonsutfordringer i en kommune i vekst, med mange spennende prosjekter
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes da kommunen er i stadig endring og utvikling, og vi til enhver tid vurderer hensiktsmessig arbeidsdeling utfra våre kjerneoppgaver.
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Bedrift
Løten kommuneSøknadsfrist
20.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2340, LØTEN
LØTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6286577Se her for andre jobber fra Løten kommune