• Bedrift
    Husbanken
  • Søknadsfrist
    26.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Statlige etater
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3045, DRAMMEN
    DRAMMEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4312147
  • Se her for andre jobber fra Husbanken
  • Oppdatert 10.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Husbanken

Vil du bidra til at alle kan bo godt og trygt?

Offentlig forvaltning - Statlige etater

Kunnskapskontoret er et av Husbankens nasjonale kontor og har ansvar for å ivareta Husbankens nasjonale kunnskapsrolle. Dette gjør vi ved å gjennomføre utredninger, analyser og evalueringer som skal bidra til å utvikle en målrettet og effektiv politikk på det boligsosiale feltet. Kontoret identifiserer problemstillinger og kunnskapshull, mottar bestillinger fra departement, skriver utredninger og utarbeider analyser og kunnskapssammenstillinger som gir grunnlag for Husbankens egen praksis og politikkutforming. Kunnskapskontoret har også ansvar for Husbankens FoU- og innovasjonsportefølje. Kontoret har 11 ansatte fordelt mellom våre kontorer i Drammen og Trondheim. Denne stillingen har arbeidssted ved vårt hovedkontor i Drammen.

Vi leter etter deg som er god på analyser og utredninger, og som liker å skrive. Du har noen års erfaring, gjerne fra offentlig virksomhet. Du kan ha erfaring fra direktorat, etat, kommune eller departement og har arbeidet f.eks. med boligsosiale-, velferds- eller helsespørsmål. Men viktigst er at du har en stor drivkraft for å få frem kunnskapsbaserte beslutninger.

Arbeidsoppgaver:

Hos oss vil du få arbeidsoppgaver som bl.a. innebærer å:

  • Utarbeide og sammenstille kunnskaps- og beslutningsgrunnlag til bruk internt i Husbanken, til departementene og i arbeidet med statsbudsjettet
  • Formidle utredninger, analyser og evalueringer internt i Husbanken og eksternt
  • Bygge og bidra i faglige nettverk og samarbeidsprosjekter internt og eksternt
  • Utvikle kravspesifikasjoner og følge opp interne og eksterne utredninger og forskningsprosjekter

Kvalifikasjoner:

Du har:

  • Relevant utdanning på masternivå eller høyere innen samfunnsvitenskap (f.eks., statsvitenskap, samfunnsøkonomi eller sosiologi) eller andre relevante fagområder. Særlig relevant erfaring kan i noen tilfeller kunne kompensere for kravet om utdanning.
  • Bred erfaring med å gjennomføre utredninger, analyser og evalueringer
  • God kjennskap til både kvantitative og kvalitative metoder
  • Erfaring fra eller god kjennskap til offentlig forvaltning og politiske styrte organisasjoner (f.eks., kommune, direktorat)
  • Erfaring med formidling av kunnskap 

Det er en fordel om du har:

  • Kunnskap om det boligsosiale området
  • Erfaring som prosjektleder fra kunnskaps- og analysemiljøer
  • Erfaring med analyse og kunnskap om lån- og tilskuddsordninger
  • Erfaring med analyse og kunnskap om virkemidler på velferdsområdet
  • Erfaring med statistiske analyseverktøy

Personlige egenskaper:

Du er:

  • Analytisk, nysgjerrig, helhetsorientert og kan tenke kritisk
  • Utholdende og leveransedyktig
  • God til å samarbeide med andre
  • Dyktig på å bygge relasjoner og nettverk
  • Stor indre motivasjon, og lyst til å få til ting sammen med andre

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling hos en sentral velferds- og boligpolitisk aktør. Du får jobbe i et bredt sammensatt kompetansemiljø med hyggelige og erfarne kolleger.
  • Fast stilling som seniorrådgiver med lønnsspenn 680.000 – 800.000. For særdeles godt kvalifisert kandidat kan høyere lønn vurderes.
  • Fleksibel arbeidstid med sommertid
  • Kantineordning
  • Trimrom
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse. Det trekkes 2 % i innskudd til pensjonskassen fra lønnen.
  • Moderne kontorlokaler sentralt i Drammen, 10 minutters gange fra togstasjonen

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi ønsker alle kvalifiserte kandidater velkommen til å søke, uansett alder, kjønn, arbeids -og livserfaring, hull i CV-en, etnisk bakgrunn eller funksjonsevne. Husbanken ønsker å realisere regjeringens mål knyttet til inkluderingsdugnaden, om at minst fem prosent av de nyansatte i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Vi er også en IA-bedrift som legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.  

Anonymiserte opplysninger om deg som søker kan bli brukt til statistikkformål. Vi kommer til å utarbeide en offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra å bli oppført på denne listen, må du begrunne dette. Vi gjør oppmerksom på at dine opplysninger kan bli offentliggjort, selv om du har reservert deg fra å bli ført opp på denne søkerlista. Du vil i tilfelle få varsel før offentliggjøring (jf. Offentleglova §25).  

Under ansettelsesprosessen gjennomfører vi en bakgrunnssjekk av finalekandidaten tilpasset stillingens karakter. Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk. Har du høyere utdanning fra utlandet, må du legge ved bekreftelse på NOKUTs generelle godkjenning.

 

  • Bedrift
    Husbanken
  • Søknadsfrist
    26.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Statlige etater
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3045, DRAMMEN
    DRAMMEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4312147
  • Se her for andre jobber fra Husbanken
  • Oppdatert 10.01.2022