Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Utdanningsdirektoratet

Vil du bidra til å utvikle prøve- og vurderingsarbeidet i skolen med særlig vekt på matematikk?

Departementer og direktorater

Vi ser etter deg som er interessert i hvordan prøver og andre ressurser kan støtte skoler og kommuner i deres utvikling, og som motiveres av muligheter knyttet til god bruk av teknologi. Vi ønsker også at du har interesse for og kunnskap om læreplaner og prøve- og vurderingsfeltet, og at du trives med å samarbeide tett med både interne og eksterne fagmiljø. 

Arbeidsoppgavene i denne stillingen vil være knyttet til vurderingsfeltet for å styrke arbeidet med kvalitetsutvikling i skolene i tråd med fagfornyelsen. Vi ønsker søkere med god kompetanse innen matematikk som kan arbeide med dette fagområdet på tvers av læreplan, prøver og eksamen i grunnskolen. Den rette kandidaten har fortrinnsvis utdanning på masternivå, og gjerne erfaring fra utviklingsarbeid i skolen. Det er viktig at du har god forståelse for roller og relasjoner, og har et analytisk blikk på skolesektoren. 

Divisjon for læring og vurdering består av ca. 80 medarbeidere fordelt på fem avdelinger. Vi har ansvar for utvikling og forvaltning av rammeplanen for barnehagen, og læreplaner, prøver og eksamener i grunnopplæringen. Vi er opptatt av sammenhengen mellom fagområdene våre for at elever, skoler og skoleeiere skal kunne jobbe helhetlig med utvikling av opplæringen.

Kvalifikasjoner:

For å være kvalifisert for stillingen må du ha: 

  • relevant mastergrad (lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet)
  • relevant kompetanse innen matematikk
  • relevant erfaring fra prøve- og vurderingsfeltet
  • god forståelse for roller og relasjoner i skolesektoren
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

I tillegg er det en fordel om du har: 

  • erfaring fra arbeid i skolen, f.eks. læreplanarbeid, profesjonsutvikling og skoleutviklingsprosesser  
  • erfaring fra offentlig forvaltning 
  • erfaring med utvikling av læremidler eller annen støtte, og veiledning til praksis
  • god teknologiforståelse, og gjerne erfaring med tjenesteutvikling

Vitnemål, karakterutskrifter og attester skal lastes opp i den elektroniske søknaden innen søknadsfristen. 

Personlige egenskaper:

Du er:

  • analytisk og har evne til å skape en helhetlig tilnærming på tvers av fagområder
  • en god relasjonsbygger 
  • god til å utforske, forstå behov og utvikle tiltak som støtter praksis
  • selvstendig og har høy gjennomføringsevne 
  • fleksibel og god til å samarbeide 

For oss er det svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben. Dette vil bli tatt med i den totale vurderingen.

Vi tilbyr:

  • lønn som rådgiver/seniorrådgiver (kode 1434/1364), p.t kr 584 500– 759 100 per år. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • medlemskap i Statens pensjonskasse  
  • moderne lokaler i Oslo sentrum
  • fleksibel arbeidstidsordning 
  • trening i arbeidstiden 
  • utstrakt bruk av team- og prosjektorganisering 
  • gode faglige utviklingsmuligheter  
  • et stimulerende og godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse 
  • en virksomhet som jobber systematisk med utvikling

Utdanningsdirektoratet skal preges av mangfold, og vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi oppfordrer deg til å krysse av i søknaden dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV eller innvandrerbakgrunn. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker til intervju i hver gruppe. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det 

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.