• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0560, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5194294
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vil du arbeide med digitalisering og systemforvaltning i Oslo kommune?

Offentlig forvaltning

Byarkivet søker etter ny kollega med erfaring fra digitalisering og systemforvaltning
Byarkivet er i vekst og vi søker deg som vil arbeide med digitaliseringsprosesser og systemforvaltning av sak- og arkivsystemet Acos Websak. I denne stillingen vil du samarbeide tett med et team bestående av dedikerte medarbeidere. Du vil blant annet være i aktiv dialog med systemforvaltermiljøet i Oslo kommune og dokumentsenteret i Byarkivet, i tillegg til ulike faggrupper ute på tjenestestedene. Arbeidsoppgavene er varierte og utfordrende, og befinner seg i et spennende krysningspunkt mellom forvaltning og digitalisering.

Om oss
Stillingen tilhører avdeling byarkivet og seksjon for moderne arkiv.  Byarkivet er Oslo kommunes fagorgan for dokumentasjonsforvaltning og arkiv, og har blant annet oppgaver i forvaltningen av kommunens sak-/arkivsystem Acos Websak. Vi er «byens hukommelse» og har ansvar for at kommunalt arkivmateriale blir bevart og gjort tilgjengelig. Seksjonen vår har blant annet ansvar for systemforvaltning av Acos Websak for 25 virksomheter i Oslo kommune, veiledning i dokumentasjonsforvaltning for alle virksomheter i Oslo kommune, utvikling og vedlikehold av Oslo kommunes arkivnøkkel, utarbeiding av regelverk og instrukser som har med kommunens dokumentasjonsforvaltning og arkiv å gjøre, samt mottak av elektroniske arkiv for bevaring i arkivdepot.

Syns du, som oss, at dette er et spennende og samfunnsnyttig arbeidsfelt? Da ønsker vi å høre fra deg! 

Kvalifikasjoner:

Du må ha: 

  • minimum bachelor eller fortrinnsvis mastergrad innen relevant fagområde som for eksempel: IKT, informasjonsforvaltning eller arkiv
  • erfaring fra systemforvaltning av sak-/arkivsystemer, fortinnsvis Noark 5

Du bør ha:

  • erfaring med digitalisering i offentlig sektor
  • erfaring med prosjektarbeid og prosessledelse
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • strukturert og analytisk
  • initiativrik og med evne til å jobbe selvstendig

Vi tilbyr:

  • mulighet til å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til den spennende utviklingen innen digitalisering av kommunens arbeid med dokumentforvaltning
  • allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver i et stort og utviklingsrettet fagmiljø, med muligheter for kompetanseutvikling
  • et åpent og inkluderende arbeidsmiljø med trivelige kolleger
  • sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter, med mulighet for hjemmekontor 1-2 dager i uken etter avtale med leder
  • gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • stillingen lønnes som spesialkonsulent i lønnstrinn 43-55 (som for tiden tilsvarer 661 600-831 000) i samsvar med etatens lønnspolitiske strategi. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0560, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5194294
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.05.2023