• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    09.08.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3020344
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
  • Uppdaterad 04.08.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Skatteetaten

Vikariat juridisk rådgiver

Offentlige tjenester og forvaltning

Innhenting er en av tre avdelinger i divisjon informasjonsforvaltning. Avdelingen har ca. 110 ansatte og hovedoppgave er å innhente, forvalte og kvalitetssikre informasjonskilder etaten har ansvar for. Hovedansvaret for avdelingen er å sikre opplysninger av god kvalitet til rett tid, samt utvikle informasjonskildene i tråd med nye behov.

Eiendomsregisteret er et landsdekkende register, som gir oversikt over alle skattepliktiges eiendommer i Norge. Registeret har over tid utviklet seg til å være et samfunnsnyttig register som andre offentlige aktører henter sine opplysninger fra. Eiendomsregisteret har en betydelig endringsagenda og en av juristene har fått nye arbeidsoppgaver innen regelverksutvikling. Eiendomsregisteret trenger en utviklingsorientert jurist som kan ivareta hennes arbeidsoppgaver de neste tre årene.

Du blir del av et team på 25 medarbeidere, lokalisert på Hamar, og du vil samarbeide med eget fagmiljø på Hamar, Skien og relevante juristmiljøer i etaten.  

Arbeidsoppgaver
  • klagebehandling, veiledning, fastsetting og kontroll i forbindelse med fastsettelse av formue på eiendom
  • opplæring og kompetansebygging knyttet til registerets saks- og kundebehandling
  • arbeid med ulike virkemidler for å fremme et riktig og komplett Eiendomsregister
  • bistå i regelverks- og forretningsutvikling av Eiendomsregisteret
Kvalifikasjoner
  • master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen
  • god formidlingsevne både skriftlig og muntlig
  • gode digitale ferdigheter
  • fordel med erfaring fra offentlig virksomhet
Personlige egenskaper
  • fremmer gode relasjoner og evner å skape nettverk
  •  trives i et hektisk miljø og evner å prioritere
  • har god gjennomføringsevne
  • er utviklings- og løsningsorientert
Vi tilbyr
  • mulighet til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som skattejurist (kode 1413) kr 475 000 – 650 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første 6 månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

 

  • Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    09.08.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2317, HAMAR
    HAMAR
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3020344
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
  • Uppdaterad 04.08.2020