Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Vikariat i kommunens førstelinje

Innbyggerservice er kommunen sin førstelinje og ansikt utad når innbyggerne oppsøker kommunen enten ved personlig oppmøte, via telefon, eller via digitale kanaler. Seksjon innbyggerservice inngår i avdeling innbyggerdialog som også har ansvar for kommunens frivillighetsarbeid og innbyggertorg i kommunedelene Finnøy og Rennesøy.

Vil du være med å gjøre en forskjell?

Vår viktigste oppgaver er å sikre at innbyggerne som kontakter oss får den bistanden de trenger, og vårt mål er å skape gode innbyggermøter enten det er i digitale kanaler, ved oppmøte eller på telefon. Stavanger kommune har digitalt førstevalg som målsetning, og vårt arbeid skal støtte opp under dette målet gjennom å gjøre innbyggerne i stand til å finne og bruke de digitale løsningene.

Vi lyser i den sammenheng ut et 2-årig vikariat på 80 % stilling i seksjon innbyggerservice. Den som ansettes skal bidra til at Stavanger kommune oppleves som en åpen og imøtekommende kommune. I stillingen vil du få en variert hverdag med hovedfokus på ulike oppgaver knytt til møter med våre innbyggere på telefon og i skranke. Vi søker etter en medarbeider som er selvgående, besluttsom og som stoler på egne avgjørelser. Du evner å dele kunnskap med innbyggerne og kollegaer, og ønsker å være med på å videreutvikle seksjonen.

Arbeidsstedet er for tiden lokalisert i Stavanger sentrum, men du må også påregne å ha arbeidsdager i Vikevåg og på Judaberg, eller i andre kommunedeler ved behov.

Ansettelse etter avtale, stillingen er ledig fra mai 2024.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant erfaring og kompetanse
  • Det kreves gode digitale ferdigheter og evne til å ta i bruk nye løsninger
  • Du har erfaring med å drive med informasjon og veiledning
  • Du bør ha god systemforståelse
  • Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål
  • God kjennskap og kunnskap om offentlig sektor generelt, og kommunen spesielt er en fordel.
  • Det er en fordel med erfaring fra tilsvarende stilling
  • Personlig egenhet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som er blid og utadvendt og som er god til å bygge relasjoner
  • Du trives med å veilede både over telefon og ved fysisk oppmøte
  • Du har høy grad av toleranse ovenfor mennesker med ulik sosial, kulturell og religiøs bakgrunn, og har evne til å være 100% til stede hver dag i hvert innbyggermøte
  • Du er god på å finne riktig informasjon og videreformidle denne på en god måte
  • Du ser innbyggers utfordring, men også det store bilde
  • Du trives med ulike oppgaver, og håndterer variasjon i arbeidssted på en god måte
  • Du er selvgående, besluttsom og stoler på egne avgjørelser

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Et godt faglig arbeidsmiljø. 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger. 
  • Fleksibel arbeidstid. 
  • HjemJobbHjem. 
  • Stillingskode: 691200 Servicemedarbeider, 655900 Konsulent eller 655904 Saksbehandler, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan 753100 saksbehandler med høgskoleutdannelse vurderes