• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    19.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4698539
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Vi vil ha deg med på laget!

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Carpe Diem demenslandsby åpnet dørene i september 2020, og er Norges aller første demenslandsby. Landsbyen har 158 beboere og over 200 ansatte. Her er omsorg for personer med demens «omtenkt» og tilpasset den enkelte beboer. Beboerne har stor frihet og gjennom dette opplever de trygghet og mestring, samtidig som de får et godt helsetilbud. Filosofien er at hverdagslivet skal ligne mest mulig på det helt vanlige livet som beboerne har levd fram til de flyttet inn i landsbyen.

Carpe Diem skal være en levende og åpen landsby, i aktiv dialog med lokalsamfunnet. Barn, ungdom, voksne, frivillige organisasjoner, næringsliv, skoler, barnehager – alle skal være en naturlig del av bybildet. Hjemlighet, gjenkjennelighet, bevegelsesfrihet, daglige gjøremål, personlige interesser, frivillighet og deltakelse i samfunnet er bærebjelken i vår filosofi.

Vi leter etter deg som kan bidra til at beboerne i Carpe Diem demenslandsby i størst mulig grad kan fortsette å leve livet sitt slik de gjorde før. For at vi skal lykkes med dette er det avgjørende at hver eneste ansatt har lyst, motivasjon og engasjement for å utvikle demensomsorgen i en ny retning. Er du den vi leter etter?

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til at beboer får leve på sitt vanlige vis
  • Sette beboer i sentrum, bidra til god livskvalitet
  • Primærkontakt og ansvar for eget bofellesskap
  • Pleie og omsorgsoppgaver til beboere med ulike behov
  • Samarbeide med ulike faggrupper, med pårørende og frivillige

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert helsefagarbeider. HPR-nr registreres i CV
  • Mestre digital teknologi som arbeidsverktøy
  • God observasjonskompetanse og faglig trygghet
  • Ønskelig med relevant erfaring fra arbeid med personer med demens
  • Ønskelig med Demensomsorgens ABC
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig godt. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2

Personlige egenskaper:

  • Engasjement for en god, verdig og framtidsrettet demensomsorg
  • Lojal mot konseptet, rutiner og beslutninger som er tatt
  • Løsningsfokusert og må kunne arbeide selvstendig
  • Gode samarbeidsevner med andre faggrupper, pårørende og frivillige
  • Fleksibel, ansvarsfull, punktlig og ha stor omsorgsevne
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • En spennende arbeidshverdag med ambisjoner om å ligge i front med velferdsteknologi
  • Stor mulighet for å være med på å forme framtidens demensomsorg
  • Offentlige tjenestepensjonsordninger
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Høyt faglig kompetansemiljø
  • Fleksibel turnus med arbeid hver 2. eller 3. helg 
  • Ved interne omrokkeringer kan andre stillinger bli ledige


Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    19.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4698539
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune