• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4674812
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vi trenger 2 sosialkonsulenter, som vil jobbe med  bosettingsarbeid og saksbehandling for flyktninger

Offentlig forvaltning

Nav søker medarbeidere med hjerte for menneske og fagområdene våre. Visjonen vår er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

Nav St. Hanshaugen er et kontor på Bislett i Oslo med ca. 120 dyktige medarbeidere. Kontoret har nylig gjennomført en omorganisering, som trådte i kraft 04.04.2022. 

Oppfølging- og inkluderingsavdelingen er en nyopprettet tverrfaglig avdeling bestående av over 20 medarbeidere som yter ulike tjenester til innbyggerne. Avdelingens hovedmål er å yte gode tjenester til innbyggere som er flyktninger, familier, enslige forsørgere, sosialhjelpsmottakere, personer med behov for økonomisk rådgiving eller forvaltning og arbeidssøkere fra utenfor EØS med langvarig oppfølgingsbehov. 

Vi har nå to nyopprettede stillinger som sosialkonsulenter i avdelingen. Stillingene vil inngå i avdelingen og et team som jobber med bosetting og oppfølging av flyktninger. Du vil jobbe tett med fagansavarlige, veiledere i introduksjonsprogrammet og jobbspesialister. Bosettingsarbeidet i bydelen skjer i samarbeid med ansatte i avdelingen. Du vil også jobbe tett med andre sosialkonsulenter i avdelingen.

Ved eventuelt internt opprykk, vil vikariat kunne bli aktuelt. Dersom du er interessert i det, opplys om det i søknaden. Det er aktuelt med snarlig oppstart, og begge stillingene  er midlertidige i 12 måneder.

Kontoret er i stadig utvikling, og endring av arbeidsoppgaver kan forekomme.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen.

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i Nav og tett samarbeid med Nav kontorets øvrige
medarbeidere
-Gi utstrakt informasjon, råd og veiledning                                                                                                 
-Kartlegging knyttet til  kvalifiserende og arbeidsrettede tiltak og henvisning til helseavklaring
-Motivasjon og endringsarbeid.
-Tverrfaglig samarbeid med bydelens øvrige tjenestetilbud og andre relevante samarbeidspartnere     
-Inngå i avdelingens vaktordning.  

-Ansvar for egen rode. 
-Bidra i bosettingsarbeid i bydelen. 

Kvalifikasjoner:

Vi søker etter deg som har 3-årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitet, som for eksempel bachelor i sosialt arbeid, velferdsfag, barnevernspedagog. Annen relevant utdannelse kan også bli vurdert.
-Erfaring med å jobbe i Nav sosialtjenesten, og kjennskap til Navs øvrige ansvarsområder. 
-Kjennskap til Navs datasystemer som Fasit, Modia, Gosys og  generelt gode IKT
ferdigheter                                                      
-Ønskelig med erfaring fra arbeid med mennesker som er i utfordrende livssituasjoner med fokus på 
motivasjon og endringsarbeid                    
-God muntlig og skriftlig framstillingsevne 
-Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon

-Erfaring med arbeid med flyktninger.

 

Personlige egenskaper:

Du har et positivt menneskesyn og flink til å samhandle  med brukere og samarbeidspartnere
-Du har evnen til å arbeide målrettet, nøyaktig , strukturert og effektivt
-Du ser helheten i Navs oppgaveløsning 
-Du har gode kommunikasjonsferdigheter, snakker og skriver godt norsk
-Du har evne til å arbeid selvstendig, i tillegg til å kunne arbeide i team
-Du har evne til å kunne sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg ny kunnskap
-Du har god arbeidskapasitet og kan takle en hektisk arbeidshverdag
-Du har evne til å se muligheter fremfor begrensninger                 

Du er komfortabel med å ha mye og gjøre, og til tider uforutsigbar arbeidshverdag. Ofte får seksjonen hasteoppgaver med korte tidsfrister, noe som gjør at dagene ikke alltid blir som planlagt. Dette betyr at du må være fleksibel og løsningsorientert. Vi trenger deg som bidrar til fremdrift i prosesser og som tenker helhetlig. Du har gode vurderingsevner.

Personlig egnethet vektlegges      

Vi tilbyr:

Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
-Godt fagligmiljø og mulighet til å lære mye om mange Navs arbeidsområder
-Gode forsikring og pensjonsordninger       
-Et trivelig arbeidsmiljø med mange gode kollegaer og gode utviklingsmuligheter                           
-Lønnsplassering i lønnstrinn  33 til 42, fortiden fra kr. 505.400,- til kr.  590.600,- i Oslo kommunes
regulativ, avhengig av ansiennitet og kompetanse.
-Fleksitid
-Stillingen kan tiltredes snarest  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4674812
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 18.06.2022