• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5042, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5047073
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 05.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vi søker vernepleier/sykepleier til 100 % stilling i Jægermyren bofellesskap. 3. års vernepleier/sykepleier studenter kan vurderes. 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med omlag 400 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte. Vi leter nå etter deg som lyst til å bidra til vårt fellesskap.

I denne stillingen søker vi etter deg som vil bli en del av et engasjerende arbeidsmiljø og være med på å sikre gode tjenester til beboere.

Jægermyren bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 9 beboere i alderen 20 - 70 år, og har god kompetanse på kombinasjonsproblematikk utviklingshemming, psykiatri, autisme, og somatikk. Vi kan tilby varierende og spennende arbeidsoppgaver, hvor fag, utvikling og et godt arbeidsmiljø er viktig for oss. Bofellesskapet ligger i Ytre Sandviken, i nærheten av NHH. Det er parkeringsplass tilgjengelig utenfor bofellesskapet. I Jægermyren bofellesskap har vi flere faggrupper representert, vi har assistenter, sykepleiere, vernepleiere, barnehagelærer, ergoterapeut og helsefagarbeidere. Bli en del av vårt team!

Det er viktig for oss å være en trygg, stabil og forutsigbar arbeidsplass som skaper trivsel for både beboere og ansatte. Vi legger vekt på kvalitetssikring, utvikling av gode rutiner og prosedyrer, kompetansebygging og god samhandling i arbeidet med å sikre gode tjenester. Vi ønsker oss ansatte som kan jobbe målrettet og profesjonelt! Vi trenger deg som har et brennende ønske om å bidra til at den enkelte kan utvikle seg og oppleve mestring i eget liv. Du må være selvbestemmelsesfokusert, kunne gi beslutningsstøtte og veiledning i møte med den enkelte. Man vil også ha muligheter for samarbeid utenfor bofellesskapet.

3.års studenter ved sykepleier- og vernepleierutdanning oppfordres til å søke  kan vurderes med forbehold om godkjent autorisasjon i vår/sommer. 

Stillingen er lagt til dag og kveld turnus, samt langvakter hver 4. helg - det er også friperioder i turnusen. 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil få faglige utfordringer, både innenfor tradisjonelt miljøarbeid, psykiatri og somatikk.
  • Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler og retningslinjer 
  • Primær-/ sekundærkontaktoppgaver
  • Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Vernepleierfaglige / sykepleierfaglige oppgaver som oppfølging av medisinhåndtering og elektronisk rapportering 
  • Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer
  • Oppfølging av vedtak etter hotl kap. 9
  • Veiledning og opplæring av medarbeidere
  • Ansvarsvakt
  • Ansvar for å utarbeide / oppdatere blant annet IP og miljøpermer
  • Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS, UBW, Profil
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
  • Muligheter for å bidra som ressursperson i botjenesten for definerte fagområder. 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier/sykepleier.
  • 3.års studenter ved vernepleier og sykepleierutdanning kan vurderes med forbehold om godkjent autorisasjon. 
  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • Ønskelig med førerkort klasse B
  • Godt skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
  • Må ha god forståelse og kunnskap om Helse- og omsorgstjenesteloven kap.9 og Pasient- og brukerrettighetsloven kap.4A
  • Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy ifm rapportering, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering , handlingsplaner m.m
  • Gode datakunnskaper
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse 
  • Personlig egnethet en en forutsetning og vil vektlegges særlig.

Personlige egenskaper:

  • En grunnleggende respekt for mennesker og engasjement for brukergruppen 
  • Sporty og liker utfordringer
  • Åpen, lojal og pålitelig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Løsningsorientert, strukturert og tydelig
  • Har god evne til etisk refleksjon
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Gode gjennomføringsevner 
  • Faglig engasjement

Vi tilbyr:

  • Spennende faglige utfordringer og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • God opplæring
  • Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5042, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5047073
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 05.03.2023