• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5703805
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 26.04.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Vi søker systemforvalter med interesse for kunstig intelligens 

Offentlig forvaltning

Brann- og redningsetaten følger opp kommunens digitaliseringsarbeid, hvor arbeidsprosesser effektiviseres og forbedres gjennom smartere og mer smidige arbeidsmetoder. Som en konsekvens av dette, er det et stort behov for sunn systemforvaltning og god kontroll over de interne prosjektene knyttet til dette. Oslo brann- og redningsetat søker derfor etter en serviceinnstilt systemforvalter med kompetanse innen prosjektledelse.

En sentral oppgave vil være å støtte eller lede interne prosjekter knyttet til utviklingen av etatens systemportefølje. Samtidig skal etatens systemer ivaretas gjennom livssyklusforvaltning i tråd med beste praksis. Tett samarbeid på tvers av etaten vil være avgjørende for å lykkes med en fornuftig utnyttelse av systemporteføljen. Vi legger vekt på at du har erfaring med samarbeid med leverandører og fagsystemansvarlige.

Vi ser etter en positiv person som trives med å yte service og som motiveres av å finne de beste løsningene. Samarbeidsevner vil bli vektlagt. Etaten har omtrent 40 store og små systemer som krever oppfølging. Erfaring med systemforvaltning, anskaffelse og drift av moderne løsninger er derfor viktig. Digitalisering av etatens arbeidsprosesser vil også få økt fokus i årene som kommer, og du vil få gode muligheter til å påvirke denne utviklingen. Vi ser derfor etter kandidater som har god kjennskap til og interesse for kunstig intelligens for å effektivisere arbeidsprosessene.

Stillingen inngår i et team på fire ansatte, hvor to av stillingene er forbeholdt systemforvaltning. Stillingen rapporterer til IKT-sjef.

Uttømmende politiattest kreves i henhold til Brann- og eksplosjonsvernloven, kap. 2, § 18. - Politiattest.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant IKT- utdanning, minimum bachelornivå.
  • Erfaring med test- og prosjektledelse og fra digitaliseringsprosesser.
  • Erfaring fra informasjonssikkerhet og risikostyring, herunder ROS-analyser.
  • God kjennskap til Officeproduktene, med vekt på M365.
  • Kunnskap og interesse for å benytte KI.
  • Erfaring fra IKT-support, herunder teknisk erfaring med PC og mobiltelefon.
  • Deltatt i arbeid med anskaffelser og erfaring med oppfølging av leverandører.

Personlige egenskaper:

  • Du er effektiv og strukturert i arbeidet
  • Du har gode analytiske egenskaper, er proaktiv og liker å ta initiativ
  • Du er løsnings- og resultatorientert, og trives med å yte god service
  • Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og en positiv innstilling

Vi tilbyr:

  • Lønn i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ ltr. 47-53, som for tiden utgjør 713 100,- – 796 500,-
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Gode låne- pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring, samt at arbeidsgiver betaler pensjonspremien.
  • Hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø med god takhøyde.
  • Gode muligheter for samarbeid med andre IKT-fagmiljøer i Oslo kommune.
  • Gode påvirkningsmuligheter på den digitale utviklingen av etaten.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5703805
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 26.04.2024